Hat évvel a sorozatgyártás megkezdése után legördült az egymilliomodik MINI modell az oxfordi gyártósorról, amely újabb mérföldkő a márka történetében. A MINI sikere töretlen, a cool kisautó iránti kereslet világszerte növekszik, az eladások újabb és újabb csúcsokat döntenek meg. Az Egyesült Királyságban például a sorozatgyártás 2001. júliusi indulása óta idén márciusban adták el a legtöbb MINIt, 7854-et darabot. (Az eddigi rekordot 2006 márciusa tartotta, akkor 7687 autót adtak el.) A második generációs MINI Cooper és Cooper S 2006. novemberben mutatkozott be, és a jelek szerint is igen nagy a sikere.
Az alap- és dízelváltozat, a MINI One és MINI Cooper D) modellek Magyarországra május végén érkeznek, sőt még 2007-ben bevezetik a MINI Clubmant is, amely a keménytetős és a kabrió mellett a harmadik karosszériaváltozata lesz a MINInek.
Az oxfordi gyárat a MINI sikeréhez igazodva folyamatosan fejlesztik: 2001-ben még csak 2400 munkás dolgozott egy műszakban a gyárban, és napi 300 autót szereltek össze, ma viszont már a hét minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan gyártják a megrendelt MINIket, így több mint 4700-an 700 autót állítanak elő naponta. A gyár éves gyártási kapacitása ezzel párhuzamosan százezer darabról kétszázezerre emelkedett, és a tervek szerint középtávon a termelés eléri az évi kétszáznegyven-ezres mennyiséget.
A BMW csoport 2000 óta az oxfordi gyár fejlesztésére 380 millió fontot költött, hogy emelhessék a gyártási kapacitást, és felkészüljenek a MINI új modellváltozatainak gyártására.
A MINI bevezetése óta egy teljesen új piaci szegmens hozott létre, a prémium kisautóét, amely a világ minden táján jelen van, ugyanakkor az egyediség lehetőségének széles spektrumát vonultatja fel. Chilétől egészen Kínáig a MINI a világ 80 országában mindenhol növekvő népszerűségnek örvend. A MINIket egytől egyig egyedi megrendelésre készítik, 80%-ukat exportra. A kezdeti elképzelések szerint a kisautóból évente százezer darabot gyártottak volna, de az eladások 2005-ben már elérték az évi kétszázezres határt.
A második generációs MINI bevezetésével kialakult a MINI gyártásával foglalkozó brit városok háromszöge, mivel Hams Hall és Swindon városa is nélkülözhetetlen része lett a MINI gyártásának. A Birmingham mellett lévő Hams Hall-ban gyártják a benzinmotorokat, Swindon pedig a préselésekért és egyéb összeszerelésekért felel. Az Egyesült Királyság három MINI gyárában összesen 6800 munkás dolgozik.
A MINI gyártás azonban más területen is jelentősen fejlődött: az üzemek a gyártás során sokkal hatékonyabban gazdálkodnak nyersanyagforrásaikkal. 2002 óta - ez volt az első olyan év, amikor már egész évben folyt a termelés - az oxfordi gyár energiafelhasználása és szén-dioxid kibocsátása 20%-kal csökkent, míg az egy autó előállításához használt vízfelhasználás 30%-kal esett vissza. Ezen felül ma már több mint 25 különböző szennyező anyagot forgatnak vissza a gyártásba.
Ahogyan minden MINI modell, az egymilliomodik is megrendelésre készült. Ebben az esetben azonban a megrendelő a BMW csoport régi termékeit gondozó divíziója, a Mobile Tradition volt, így a kisautó sikerét szimbolizáló példány a nagyközönség számára is látható lesz. A mérföldkőnek számító MINI Cooper S színe "Pepper White", a tetőt pedig a kifejezetten erre az alkalomra kifejlesztett "Almond Green" színre fújták. Az egymilliomodik MINIt egy ékes "Egymilliomodik" felírat is díszíti, amely a motorháztetőn hirdeti a MINI sikertörténetének újabb állomását. A MINI belső tere tökéletesen harmonizál a tető színével, mivel a bőrülések, a kormány és a sebességváltó gomb ugyanolyan zöld színű bőrrel lettek borítva.
hirado