> A Citroen volt a 9. legnépszerűbb márka Magyarországon 2007 első negyedévében
2007 első negyedévében a Citroën összesen 1923 személy- illetve haszongépjárművet értékesített a szűkülő hazai piacon, az előző év azonos időszakában eladott 2076 darabjával szemben. A Citroën piaci részesedése hazánkban 4,21 százalék.
2007. továbbra sem ígérkezik könnyű évnek, hiszen az autópiac további szűkülése prognosztizálható. A Citroën azonban bizakodó 2007. év tekintetében, hiszen az újonnan bemutatkozó C4 Picasso, valamint a márka első összkerék-meghajtású szabadidő autója, a C-Crosser bizonyára élénkíti a márka iránti érdeklődést. A haszongépjárművek piacán várhatóan a 2007 januárjában bemutatott új Jumpy is nagyban hozzájárul a Citroën hazai sikeréhez.
2007 első negyedévében a legnépszerűbb Citroën modellnek a Xsara Picasso bizonyult, amelyből 515 talált magyar gazdára. A Xsara Picasso eladásai 2006 azonos időszakához képest 34,46%-kal nőttek. A Xsara Picasso és a Berlingo (412 db.) piacvezető a saját alszegmensében, amelyből 26,16 illetve 36,4 százalékkal részesedik. 2007 első negyedévében az alsó-középkategóriában a három francia márka közül a Citroën érte el a legjobb eredményt ezzel negyedik helyre lépve előre a szegmensben, amelyből 8,88 százalékkal részesedik.
A Xsara Picassóval és a közelmúltban bemutatott C4 Picassóval, a márka új, hét- illetve öt-üléses fényterűjével a Citroën több mint 30 százalékkal részesedik a kompakt egyterűek szegmenséből.
Mivel 2007 első negyedévében is az alsókategóriás modellek uralták a magyar piacot (a személygépkocsi eladások közel fele), és ezek ügyfélköre a legárérzékenyebb, így érthető, hogy az eladások is ebben a szegmensben csökkentek a leginkább. Mivel a Citroën ebben a kategóriában három típussal is képviselteti magát -C1, C2 illetve C3 - így ez a megtorpanás éreztette hatását a márka eladási darabszámaiban. Mivel a Citroën elkötelezett híve a biztonságnak, mindent megtesz utasai kényelméért, és a környezet védelme érdekében alacsony fogyasztású, korszerű HDi motorokat kínál, ezért nem szállt be a modelleket lecsupaszító árháborúba, és továbbra is a kedvező ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt.
A hazai Citroën eladások több mint 21 százalékát a haszongépjárművek tették ki 2007 első negyedévében, és ezzel a márka piaci részesedése 7,87 százalék. A Citroën az ötödik legnépszerűbb haszonjármű Magyarországon, és ha a pick-up modellektől megtisztított piacot vesszük figyelembe, azaz a valós haszonjárműveket, 2007 első negyedévében a márka részesedése 9,64 százalék volt. A 2007 januárjában bemutatott új Jumpyval, a Citroën 24,64 százalékkal növelte eladásait az F1 szegmensben 2007 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, és ikertestvérei közül is a Jumpy mutatkozott idén a legsikeresebbnek.
A kishaszongépjárművek értékesítésével a Citroën a 2007. év során is meg kívánja őrizni jelenlegi, élvonalbeli pozícióját.
hirado.hu