HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Genfből jelentjük - BMW képgaléria

t: 1177

Genfből jelentjük - BMW képgaléria

A megújult BMW 1-es mellett a megújult BMW 5-ös sorozatot, illetve az új BMW M5 Touring modellt is első ízben láthatja a nagyközönség. A BMW három további modellt is elhozott Genfbe, amelyek mindössze néhány hete ünnepelhették világpremierjüket. Az új BMW 3-as Cabrio a tavaszi autózás közeledtének ígéretével érkezett, a BMW X5 SAV-modell (Sports Activity Vehicle) új generációja pedig dinamika, a funkcionalitás és az exkluzív stílus egyedülálló kombinációját kínálja. A BMW Hydrogen 7 - a világ első, mindennapi használatra is alkalmas hidrogénüzemű luxuslimuzinja - formájában pedig a BMW a mobilitás károsanyag-kibocsátástól mentes és a fosszilis eredetű üzemanyagoktól immár független módjának jövőbemutató perspektíváját fogalmazza meg.

A genfi stand megnyitása a premierek e sokaságával egyben a BMW számára igencsak eseménydúsnak ígérkező modellév stílusos indítása is. Az elkövetkezendő hónapok során ugyanis a BMW különböző járműszegmensekben, s mindjárt többszörösen is új magasságokba kívánja emelni a dinamizmus és a vezetés sportos élményének mércéjét. Mindezt egy különösen izgalmas és várhatóan nagy feltűnést keltő tanulmány bemutatása teszi majd teljessé, amely már megjelenésében is a legmagasabb teljesítmény és a vérpezsdítő esztétikum egyértelmű megfogalmazása.

A Genfi Autókiállítás látogatói 2007. március 8. és 18. között mindemellett a hajtástechnika aktuális fejlesztéseiről is tájékozódhatnak, amelyekkel a BMW a Hatékony Dinamika (Efficient Dynamics) koncepcióját folytatja. A standon többek között a megújult BMW 1-es modellekbe épített, új és rendkívül gazdaságos üzemű, mégis temperamentumos négyhengeres benzin- és dízelmotorok is megjelennek. A második generációs, közvetlen befecskendezés (High Precision Injection) formájában első ízben áll rendelkezésre szegénykeverékes közvetlen benzinbefecskendezés, a hat- és a négyhengeres erőforrások számára egyaránt. Az új négyhengeres dízelaggregátok a teljes egészében alumíniumból készült forgattyúháznak, a legkorszerűbb turbófeltöltésnek, illetve a common-rail befecskendezés legújabb generációjának köszönhetően a Hatékony Dinamika immár új dimenziójába léphettek. Ezek az erőforrások optimális saját tömegük, valamint jelentősen mérsékelt üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeik mellett jól érzékelhető teljesítmény-növekedést is kínálnak.

A BMW azonban a hajtástechnika más szegmenseiben is új mércét állít a takarékos üzem és a vérpezsdítő teljesítmény-leadás tekintetében. A márka a Genfi Autókiállítás alkalmával is az új modelljei számára kifejlesztett erőforrások részletes áttekintésével tesz tanúbizonyságot a motorépítés terén szerzett kiemelkedő tudásáról és tapasztalatairól. A paletta a megújult BMW 5-ös sorozat rendkívül hatékony és takarékos nyolchengeres aggregátjaitól a BMW M5 Touring többszörös díjnyertes V10-esén át egészen a BMW Hydrogen 7 kettős üzemű, közvetlen benzinbefecskendezéssel, illetve szívócsatorna hidrogén-ellátással működő, 12-hengeres motorjáig terjed.

A BMW minden eddiginél sokrétűbb választékot kínál az összkerékhajtású járművek tekintetében. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer a 2007-es modellév során négy sorozat összesen 26 modellje számára áll rendelkezésre. A BMW X5 és a BMW X3 SAV-ok természetesen már alapkivitelben tartalmazzák az xDrive rendszerét, amely opcióként a BMW 5-ös és a BMW 3-as Limousine és Touring változataihoz, valamint első ízben immár a BMW 3-as Coupé családjához is rendelhető. A Genfi Autókiállításon a BMW e rendszer működésébe is részletes betekintést kínál, amint különösen gyors reakciói és az első és hátsó kerekek közötti forgatónyomaték-elosztás sokrétűsége révén e megoldás nemcsak terepen szolgálja a hatékony vonóerő-átadást, hanem az utcán is határozottan a jármű menetdinamikai tulajdonságainak előnyére válik.

A volán mögötti további kényelmet és biztonságot szolgálják az aktuális BMW-kben működő, innovatív vezetői segédrendszerek is. A kiállításon a megújult BMW 5-ös sorozat araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített Aktív Sebességszabályzása (Active Cruise Control; ACC), a Szélvédő Kijelző (Head-up-Display), a BMW Éjjellátó Rendszere (BMW Night Vision) és az első ízben az új BMW X5-ben megjelent Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel. Mindemellett a korszerű futómű-rendszerek is részletesen bemutatkoznak, mint például a DynamicDrive és az Aktív Kormányzás (Active Steering), amelyek szintén a vezetés még intenzívebb élményéről gondoskodnak.

A BMW a Genfi Autókiállítás során alapvető és mélyreható fejlesztési tevékenységéről is tájékoztatja a közönséget. Ennek sikere nem utolsósorban a műszaki megoldások, és technológiák egyes alkalmazási területek közötti folyamatos átadásán nyugszik. A BMW csoport Fejlesztési és Műszaki Részlegének négy mérnöke például a BMW által támogatott vitorláscsapat, a BMW ORACLE Racing tervezőcsapatában tevékenykedik, ahol könnyűszerkezetes építési módokat illető ismereteiket a minimális tömeg és a maximális merevség optimális összhangját kínáló, szénszálas konstrukciók fejlesztésében kamatoztatják. A BMW ORACLE Racing új high-tech hajójának tőkesúly-lapátja például egyenesen a BMW eisenachi gyárából származik. A csapat célja, hogy az Americas Cup 2007 mezőnyében e regatta számára valaha is épített legkönnyebb jachttal állhasson rajthoz.

A hajóépítés során szerzett ismeretek és tapasztalatok a Forma 1-ben is kiválóan hasznosíthatók. Szénszálas kevlár anyagot ott is bőven alkalmaznak, s ebben az esetben is rendkívül fontos az optimális áramlási tulajdonságok és legmagasabb fokú szilárdság, mégpedig a lehető legcsekélyebb saját tömeg biztosítása mellett. A BMW Sauber F1 Team így a karosszéria tervezéséhez ugyanazon szimulációs szoftvert használja, mint a BMW ORACLE Racing Team. Ez a BMW csoport Fejlesztési és Műszaki Részlege által kifejlesztett számítógépes program a hajóépítésben és az új Forma 1-es versenygépek tervezése során egyaránt a szó szoros értelmében csúcssebességről gondoskodik. A hagyományos programokkal akár egy teljes évnyi számítást igénylő komputeres szimulációs eljárások a BMW speciális szoftverei segítségével mindössze egyetlen nap alatt is elvégezhetők.

hirado

2007.03.06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok