Várhatóan a héten tárgyalja a kormány azt a rendeletet, amely szerint április 1-jétől bevezetik az útdíjat a nem autópályaként működő gyorsforgalmi utakon, illetve főútvonalakon is - írja a Népszava. Egyelőre csak a kamionokat köteleznék díjfizetésre a közlekedési tárca által kiválasztott úgynevezett tranzitutakon.
legkisebb, D1-es járműosztályban azokon a pályarészeken kell fizetni, amelyek kiépítettsége nem éri el az autópályákét, de a sztrádák "meghosszabbításaként", gyorsforgalmi útként működnek. Ilyen útrész például az M15-ös, az M70-es és az M9-es, nem lesz viszont fizetős a személygépkocsiknak a 2/A út. Ezt a szakaszt csak akkor vonják be a díjköteles rendszerbe, ha már megtörtént az átépítés autópályává.
Az új fizetős szakaszok listája péntekre készül el, ekkor hirdeti ki a díjszedési rendeletet a közlekedési tárca. Az utak díjasításától évi 1-1,5 milliárd forintos többletbevételt várnak a szakértők, ebből félmilliárd forint mehet el a táblák kihelyezésére, valamint az ellenőrzésekre.
hirado