HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Bemutatkozott a 2007-es Cadillac SRX is

t: 1380

Bemutatkozott a 2007-es Cadillac SRX is

Az Európában először 2004-ben bemutatott Cadillac SRX a luxuskategóriás kombikra jellemző sportos külsőt és vezetési dinamikát, valamint a SUV típusoktól megszokott terepjáró képességet és belső helykínálatot ötvözve új trendet teremtett. Az áttervezett belső, a versenyképes árú hátsókerék meghajtású V6-os modell, a 6 sebességes automata sebességváltóval és továbbfejlesztett V8 Northstar motorral szerelt modell, a Sport felszereltség és az opcionális jobbkormányos változat 2007-ben tovább emelik az SRX vonzerejét.

A Cadillac SRX, a kategória első luxus kivitelű crossover járműve, egy igazi többfunkciós gépkocsi. Az erőteljes és éles vonalvezetésű külső, a feltűnő függőlegesen tagolt első lámpák, a hangsúlyos első sárvédők és a klasszikus Cadillac hűtőrácsban végződő V alakú átmenet a markáns Cadillac dizájn-nyelvet juttatja kifejezésre.

Mostantól az SRX hajtáslánc-választéka még szélesebb. A Northstar motor család első összkerékmeghajtású, alaposan áttervezett és az autóban hosszában elhelyezett tagja, a 4,6 literes, 32 szelepes V8-as motor egy kifinomult, műszakilag fejlett erőmű, amely 239 kW (325 LE) teljesítményt nyújt 6500-as percenkénti fordulat mellett és 427 Nm nyomatékot 4400-as fordulatnál. Ezt az ínyencséget most egy még gyorsabban reagáló, hatékony 6 sebességes automata sebességváltóval fejlesztették tovább.

A 3,6 literes V6-os VVT erőmű 190 kW (258 LE) teljesítményt ér el 6500-as fordulatnál és 339 Nm nyomatékot 2700-as fordulatszámnál. A 60 fokos, kétsoros vezérműlánccal hajtott dupla vezérműtengengelyes (DOHC), 24 szelepes erőmű elektronikus fojtószeleppel, változó szelepvezérléssel, hengerenkénti üzemanyag befecskendezéssel, alumínium motorblokkal és hengerfejekkel rendelkező motor kovácsolt acél főtengelye kapcsolódik az 5 sebességes automata sebességváltóhoz.
Az összkerékhajtású változat mellett a V6-os modell már versenyképes áron, hátsókerék meghajtású kivitelben is rendelhető.

Az 5 és a 6 sebességes automata sebességváltók egyaránt rendelkeznek Driver Shift Control azaz manuális sebességváltási funkcióval, elektronikusan vezérelt motorfékkel, fékrásegítéses visszaváltás érzékeléssel és a vezetési stílushoz alkalmazkodó váltási algoritmussal.

Az SRX futómű beállításának és menetdinamikai rendszereinek köszönhetően kiválóan alkalmazkodik a különböző vezetési feltételekhez. Az SRX tartozéka a legújabb négycsatornás StabiliTrak aktív futómű vezérlés és a kategóriában elsőként alkalmazott Magnetic Ride Control lengéscsillapítórendszer, amely elektronikusan vezérelt mágneses folyadék alapú valósidős csillapítást alkalmaz, és ezzel a világ leggyorsabban reagáló futómű vezérlési rendszere. A sebességérzékeny, változó ellenállású kormányzás, a négycsatornás ABS vészfékezési rásegítővel és a kipörgésgátló is az alapfelszereltséghez tartozik.

A 2007-es SRX belső terében elért lényeges változások közé tartoznak a lágyabb felületek, az új süllyesztett kapcsolók és vezérlők, valamint a megnövelt tárolókapacitás. Az új dizájn része az okos "rejtett" széles tároló a műszerfal utasoldali részén, amely a kesztyűtartó felett, az utasoldalon elhelyezett fa berakás mögött található.

Az SRX utasfülkéje a Cadillac új "cut-and-sew" (vágott és varrt) eljárását alkalmazva ötvözi a fejlett technológiát és a kézműves szakértelem pontosságát. Olyan alkatrészek burkolatát, mint a műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpit főleg kézzel vágták, varrták és kárpitozták.

"Az SRX a belső térre vonatkozó új megközelítésünk legfrissebb és teljes példája, a fejlett technológiát vegyíti a kézművességgel, a Cadillac egykori - és jövőbeni - védjegyével." - mondta Jim Taylor, a Cadillac ügyvezető igazgatója. - "Ez az új belső egészíti ki az SRX ellenállhatatlan dizájn, teljesítmény, luxus és érték csomagját, a crossover járművekre jellemző gyakorlatiasság keretein belül."
A Cadillac SRX 2,96 méteres - a kategória egyik leghosszabb - tengelytávjával rendelkezik, melynek köszönhetően rendkívül nagy a hátsó lábtér. Az SRX ötszemélyes kivitelben tágas csomagtérrel rendelkezik, a hátsó ülések aszimmetrikusan osztva lehajthatók, ami több mint 1960 literre növeli a csomagteret. Harmadik üléssor is rendelhető, így akár 7 személy is élvezheti a luxus kialakítású belsőteret. Annak érdekében, hogy a hátsó részt továbbra is lehessen csomagtartóként használni, a harmadik sort gombnyomásra, elektromosan a padlóba lehet süllyeszteni.

Az SRX ötszemélyes változata még egy lehetőséget kínál: a második üléssor mögötti tárolórendszer praktikus alternatívákat nyújt: a padlóba beépített, könnyen eltávolítható rekeszekkel felszerelt, nagy dobozokban eltérő méretű tárgyakat lehet elhelyezni. A csomagrögzitő háló és az árnyékoló segít abban, hogy mindig rendezett benyomást keltsen az autó hátsó része.
Még egy új, választható tartozék az "Ultra View", amely egy hatalmas, elektromos mozgatású üvegtető. Nyitott állapotban az utasok közvetlenül élvezhetik a vezetés szabadságát, csukott állapotban a tágas, világos belső teret.

A legújabb SRX-ben jelentősen továbbfejlesztett beltéri elektronikát és szórakoztató rendszert találunk, melyben - az SRX-nél először - opcionális a Bose prémium 5.1-es Cabin Surround digitális hangrendszere. Még egy választási lehetőség az SRX vásárlók számára a "theatre" csomag, ami a Bose 5.1-es Cabin Surround hangrendszeréből, DVD navigációból és a hátsó ülésről élvezhető DVD rendszerből áll. Az eddig opcionális Bose hangrendszer mostantól az alapfelszereltséghez tartozik.

2007 elejétől az SRX vonzereje az új, rendelhető Sport csomaggal is növekszik. Ez első és hátsó sportos karosszériaelemek, 18 collos könnyűfém keréktárcsák, sportos hűtőrács és dupla, krómozott kipufogócsövek segítségével kölcsönöz fiatalos külsőt az SRX-nek.

A Cadillac SRX hátsókerékhajtásos változatának (3,6 Aut., Elegance) ára 13 393 500 forint.

Az SRX-et "istállótársaival", a CTS, CTS-V, STS és STS-V modellekkel együtt a GM díjnyertes üzemében, a Lansing Grand River összeszerelő üzemben gyártják, a Michigan állambeli Lansing-ben, az Amerikai Egyesült Államokban.


cadillaceurope.com / hirado.hu

2007.02.02

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok