HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Volkswagen Golf Premium 1,4 TSI: Álruhás atléta

t: 1756

Volkswagen Golf Premium 1,4 TSI: Álruhás atléta







Egy szürke, ötajtós Golfnál nem sok feltűnésmentesebb autót lehet elképzelni. Premium kivitelű tesztautónk pontosan ugyanúgy nézett ki, mint bármelyik másik ötös Golf az utcán, a 16 hüvelykes könnyűfém felnik is a jellegzetes Volkswagen stílust követték. A szakmabeliek és az autórajongók azonban felfigyelhettek a csomagtér-ajtón virító három betűre: TSI. Ez a Volkswagennek a 2006-os Nemzetközi Év Motorja választáson a legjobb új motor díjat is besöpört, kettős feltöltésű innovatív erőforrására utal. Ebben az autóban a kisebbik, 140 lóerős teljesítményű aggregát volt; a hierarchia szerint a 170 lóerős eredeti hajtómű csak a Golf GT kiváltsága.

A négy ajtó tipikus, prémium minőségű, szépen kidolgozott és gazdagon kárpitozott Golf-belsőt tár fel, amiben bármilyen testalkatú ember jól érzi magát. Bőséges a helykínálat, négy felnőtt viszontagságok nélkül hosszabb túrákra is vállalkozhat. Elöl óriási, hátul tágas a fejtér, a lábtér is nagyvonalú. A sofőr sportosan formázott fotelben foglal helyet, ami ergonómiáját tekintve az etalon lehetne. Vastag és kellemes tapintású bőrkormányt markol, tradicionálisan kékkel világító műszercsoportot néz, a kezelőszerveket pedig ösztönösen működteti. Olyan a vezetőhely, amilyennek a nagykönyvben meg van írva, pusztán a széles középkonzol szorítja egy kicsit a térdet, persze nem kellemetlenül. A tipikus, korrekt Volkswagen műszerfalat ennél az autónál még feldobták matt alumínium betétekkel és tekerőgombokkal is. Aki a kompakt kategóriában prémium minőségérzetre vágyik, itt megkapja. Egy kényelmes, ízlésesen berendezett Golfba szálltam be, semmi sem utalt arra, hogy mi történhet a kulcs elfordítását követően.

A lemezruha alatt a Volkswagen kétszeresen is díjnyertes TSI, vagy ahogy házon belül hívják, Twincharger erőforrása volt, ami világújdonságnak számít. A közvetlen befecskendezésű benzines erőforrást ugyanis egy turbófeltöltő és egy mechanikus kompresszor tölti fel. A gyengébb, a Touranban is szolgálatot teljesítő "polgári" verzió is 140 lóerős, ami szép eredmény egy mindössze 1390 köbcentis motortól. Általában az 1,8 - 2,0 literes szívó hajtóművek tudnak ennyit. Az egyhetes teszt alatt megértettem, miért ennek a motornak ítélték idén a kategóriaelsőséget és a legjobb új motornak járó első díjat. Az erőforrás minden tekintetben lenyűgöző, járáskultúráját, hangját, teljesítményleadását és fogyasztását tekintve is.

A kompresszort és a turbófeltöltőt egymás után sorba kötötték, alacsonyabb fordulatszámokon a mechanikus töltő gondoskodik a többletlevegőről, míg magasabb fordulatszámon a turbófeltöltő lép működésbe. Vagy az egyik, vagy a másik dolgozik, de átmenet nem érezhető és a turbólyuk ismeretlen fogalom. Az egyedülálló koncepciót igazolja, hogy már 1500-as fordulatszámon megérkezik a maximális nyomaték és utána végig hihetetlenül egyenletes a leadása. Úgy viselkedik, mint a legkorszerűbb dízelmotorok, csak nem fogy el belőle a szufla 4000-es fordulatszám környékén. Fantasztikus. A teljes tartományban bivalyerősen húz, miközben sportosan morgó hangot hallat.

A 140 lovas TSI erőforrás 8,8 másodperc alatt lövi fel a Golfot 100 km/órára és 205 km/órás végsebességet tesz lehetővé számára. A 170 lóerős Golf GT 7,9 másodperc alatt végzi el ugyanezt a mutatványt és 220 km/óráig képes gyorsítani. A 30 lóerőnyi különbség ugyan érezhető közöttük, s természetesen a GT változat mind optikailag, mind szerkezetileg erősebb, a szerényebb teljesítményű autóval abszolút elégedettek lehetünk. A mindennapokban a 140 lóerő untig elég, főleg, hogy 1,4 literes lökettérfogatból érkezik. A TSI motor másik nagy előnye, hogy rendkívül rugalmas, a legtöbbször nem igényli a visszakapcsolást. A hatodik fokozatot akár már 60 km/órától elviseli. Emellett takarékosan bánik az üzemanyaggal. Tesztautónkat 1400 kilométerrel az órában vettük át, de városban így sem kért többet 10 liter 95-ös ólommentesnél (nem szükséges 98-as szuperbenzint tankolni!), autópályás-országutas menetben, a sebességkorlátozásokat betartva pedig beérte 7 literrel. A kiváló motorhoz szokatlanul keményen, de pontosan járó váltó, férfias gázpedál és fékek, valamint remek futómű társult.

A ránézésre "semmi extra", sportos lelkületű és a technikai újításokra fogékony családapáknak tervezett, ötajtós 140 lóerős Golf Premium vételára 5 804 800 forint, míg az alap háromajtós, 170 lóerős Golf GT 1,4 TSI 6 481 600 forintért vásárolható meg. DSG váltó is rendelhető hozzá, így csaknem 7 millió forintra kúszik fel az ára. A hazai, kissé átláthatatlan Golf kínálatban létezik 170 lovas TSI motorral szerelt, nem GT verzió is, kérésre DSG váltóval (Golf Plus Sportline). Aki pedig klasszikus GTI-t szeretne, minimum 7 831 200 forintot kell letennie az asztalra.

Tehát alaposan meg kell fizetni az innovatív motortechnikát, de a magas alapárat némiképp ellensúlyozza az 1,4-es TSI motor kedvező biztosítási besorolása. S a Golf, mint tudjuk nagyon jó autó, a TSI motor pedig a hozzáadott érték.

(autostilus.hu)

LINKAJÁNLÓ
Alternatív gyógymódok

Egészség - orvos

Szépségápolás

Táplálékkiegészítők

Bio

Recept ABC

Vegetáriánus

Dísznövények

Világörökség
 
Fel-mlm



2006.12.27

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok