
A Crysis 2 ott folytatja, ahol az első rész abbahagyta: látványban mindent agyonver, amit valaha videojáték mutatott (cserébe jelenleg nemigen létezik olyan gép, ami maximumra húzott grafika mellett élvezhetően futtatná), és megadja azt is, amire a Call of Duty és a Medal of Honor képtelen: a szabadság érzését.
A videojátékok világában gyorsan telik az idő. A Crysis hiába nyert 2007-ben egy szakajtónyi díjat, hiába kelt el 3 millió példányban, ma a játékosok nagy része annyira emlékszik belőle, hogy egy dzsungelben kellett lövöldözni benne, az akkori játékokat megalázó módon lenyomta a grafikája, és bármilyen hardvert képes volt a padlóra küldeni. A folytatással láthatóan az volt a cél, hogy ennél mélyebb nyomot hagyjon a kollektív gémeremlékezetben, és a fejlesztők bankszámláján egyaránt, ennek megfelelően már nemcsak pécére, de konzolokra is elkészült, és igazi hollywoodi stílusú szuperprodukció lett belőle. Féltek is a hardcore rajongók, hogy az elcallofdutyzálódás útjára lép a játék, és kommersz, műanyag vacak lesz belőle. Nem lett.