HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Forma 1 > Verseny utáni sajtótájékoztató

t: 2244

Verseny utáni sajtótájékoztató

Lássuk, hogyan is vélekedett a 2005-ös Ausztrál Nagydíj első három helyezettje.

Giancarlo, az első győzelmedkor nem ünnepelhetted magad a dobogón. De ezúttal már igen.
Giancarlo FISICHELLA: Nagyszerű nap ez a számomra. Fantasztikus verseny volt, bár nem sok minden történt, nem is kellett a határon autóznom végig, csak egyszer, amikor Rubens a nyomomba ért. Ekkor kicsit gyorsítottam, és remek köröket autóztam. Az autóm is nagyszerű volt, hibátlan volt az egyensúlya, a gumik is végig egyenletes teljesítményt nyújtottak. Tehát nagyon jó formában vagyunk, a karrierem legjobb évadkezdése. Nagyon jó érzés megnyerni a szezon első versenyét, roppant boldog vagyok. Szeretném megköszönni ezt a fantasztikus sikert a mérnököknek és a Renault csapat összes munkatársának.

Említetted a gumikat, amelyekre idén új szabályok vonatkoznak. Milyen volt számodra az utolsó 25 kör?
GF: Nos mivel a verseny elején igyekeztem spórolni az autómmal, a futam végére is minden nagyon jó állapotban maradt. Sőt a verseny utolsó 4-5 körében autóztam a leggyorsabb köröket. Ez nagyon jó eredmény. Az elejétől a végéig könnyű dolgom volt, de nagyon örülök annak is, hogy Fernando a harmadik lett, mert ez nagyszerű eredmény a csapat számára.

Az első kiállásod előtt hallhattuk, amint a csapattal beszélsz az autódról rádión keresztül. Miről volt szó?
GF: Egy kicsit alulkormányzott volt az autóm, de ez még jobb is a versenyen, mint a túlkormányzottság, tehát csak szóltam a mérnökeimnek, hogy ne nyúljanak semmihez, minden nagyon jó, így akarom folytatni a versenyt is.

Rubens, fantasztikusan jöttél fel a középmezőnyből, Fernandohoz hasonlóan hosszú üzemanyag megállásokkal, a végére egy kis feszültséggel, de nagyszerű ez a második hely…
Rubens BARRICHELLO: Nagyon élveztem a mai versenyt, bebizonyítottuk, hogy a Ferrari nincs krízishelyzetben. Itt vagyunk és harcolunk a végsőkig. Tudjuk, hogy a többi istálló elénk került, de gratulálok a csapatunknak is, hogy egy ilyen remek autót raktak össze. Régi, de jó kocsi ez, hamarosan azonban jön az új autó, ami lendületet adhat nekünk. Fantasztikus ez a mai eredményünk, és a gumik is jól bírták.

A forgalom szempontjából sem volt egyszerű a versenyed.
RB: Abszolút. Új fiúk is vannak a pályán, de időt kell nekik adni, hogy belerázódjanak a Formula 1 légkörébe. Ez még tényleg sokaknak az első versenye volt, de mindezektől eltekintve rendben ment minden.

Fernando a 13. rajthelyről indultál és igen sokáig feltartott Villeneuve. Láthattuk, hogy néhány autóelem is leszakadt a kocsidról, de a verseny leggyorsabb körét autóztad, és végül a 3. helyig jöttél fel, majdnem elkaptad Rubenset is…egyszóval szenzációs nap ez a Renault számára…
Fernando ALONSO: Igen, nagyszerű hétvégénk volt. Mindig a legjobb három között voltam, még vizes pályán is, és hát a 13. rajthelyem nem a valódi pozíciómat türközi a mezőnyben. Arra számítottam, hogy gyorsan megelőzhetem a lassabb versenyzőket, de Jacques-kal nem boldogultam, 17 körön át tartott fel, nagyot csatáztunk, de sok időt veszítettem. Ennek ellenére bíztam benne, hogy sikerül ledolgoznom ezt a hátrányt, mert a csapatnak köszönhetően fantasztikus volt az autóm egyensúlya, a kiállások is nagyszerűen mentek, s a Michelinnek köszönhetően a verseny egészén át kiegyensúlyozott gumit kaptunk. Kicsit fura, hogy a versenyen bármikor odateheted magad és akár leggyorsabb kört is autózhatsz.

Sérült valamilyen módon az autód az ominózus pályaelhagyáskor?
FA: Áhh, nem! Kétszer háromszor is lementem a fűre, de Jacques mögött egy olyan kiélezett helyzetben ez előfordul. Maximális üzemagyag mennyiség mellett is kiválóan lehetett autózni, kicsit nehéz volt ugyan vezetni, de körről körre gyorsabb lett, élveztem a verseny.

Giancarlo tudom, hogy még korai lenne bármit is mondani, de ezután a győzelem után hogyan vélekedsz a 2005-ös esélyeidről?
GF: Nagyon magabiztosan érzem az esélyeinket. Persze tudom, hogy ez csak az első verseny volt, de az autóban hatalmas potenciál rejtőzik, és ezt már az első próbakörök óta tudom. Az első köröktől kezdve gyorsak voltunk, a kocsit könnyű volt vezetni. Folytatnunk kell a megkezdett munkát, új fejlesztésekkel előrukkolni, és újra győzni

2005.03.06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok