A 125-ös géposztályt nagyon szerettem, hiszen 1996-tól 2008-ig ott versenyeztem. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem az évek alatt, szinte minden márkával indultam – emlékezett a kezdetekre Talmácsi.
A 250-esek mezőnyében viszont az idén csak három futamon indultam, sok élményem nincs, de így is nagyon fontos lépcsőfok volt az életemben.
A MotoGP-sek között újonc vagyok , még csak egy versenyen és tesztelésen vettem részt, de már most úgy érzem, hogy nem akarok többé alacsonyabb géposztályban szerepelni. Óriási megtiszteltetés az elitmezőnyben motorozni.
Talma megkapta a lehetőséget, hogy megmérettesse magát a legjobbak között, de meg kell küzdenie az eredményekért, nem lesz könnyű feladata. A 800 köbcentis és 210 lóerős Hondához, valamint a korábban megszokottnál sokkal fejlettebb technikához fejben és erőnlétben is javulnia kell még. Hatalmas különbség van ugyanis a legutóbbi három versenygépének teljesítménye között, ezzel igazából most, a nyeregben ülve szembesül.
A 125-ös motorok nagyon érzéketlenek, labilisak és könnyűek, a 250-esek már nehezebbek és erősebbek, de a MotoGP-sekkel össze sem lehet hasonlítani. Rengeteg az elektronika, olyan, mintha űrhajóval mennék. Az viszont érdekes, ahogy feljebb lépek, egyre nehezebb jó időket menni. Hozzá kell szokni a technikához.
A pénteki szabadedzésen még csak a 250-es tesztidőmet tudtam megfutni, vasárnapra azonban rengeteget javultam. Sokat kell erősítenem a felsőtestemet és a karjaimat, de ha megtaláljuk a megfelelő beállításokat, és összeszokom a Hondával, akkor egyre jobban megy majd a versenyzés – mesélte Talmácsi Gábor.
Egyesül a Tóth-csapat és a Balatonring
Tóth Imre örül a szövetségesnekBUDAPEST – Összefog a gyorsasági motoros vb két magyar csapata, a 250 köbcentis kategóriában szereplő Balatonring és a Team Toth. A Jorge „Aspar” Martínez (47) és Tóth Imre (46) által vezetett istálló a barcelonai futamon már fel is tüntette motorjain egymás főszponzorait.
– Szövetség kezd kialakulni a két csapat között – ismerte el Szabó Stein Imre (43), a Balatonring Team sajtófőnöke. – Egyelőre nincs szó összeolvadásról, csak szeretnénk erősíteni a magyar jelenlétet a MotoGP-ben. Technikai és információs segítséget nyújtunk egymásnak, hogy mindkét istálló versenyzői a lehető legjobban szerepeljenek a vébé idei sorozatában.
A Team Toth az idei szezonban Tóth Imrét (23) és az olasz Mattia Pasinit (23) foglalkoztatja, de a balatonringes Németh Balázsnak (21) is szívesen segítenek.
– Martínezéknek jó motorjaik vannak, nekünk viszont csak az egyik gépünk versenyképes, ezért a két csapat szerelői segítik egymást, és Balázzsal is sokat foglalkozunk – árulta el Tóth Imre. – Szeretnénk, ha jövőre a Balatonring logója a mi motorjainkon is rajta lenne, és közös csapatot indítanánk.
Blikk