HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > 3008: egy számmal nagyobb - Új crossoverrel rukkolt elő a Peugeot

t: 2490

3008: egy számmal nagyobb - Új crossoverrel rukkolt elő a Peugeot

A Peugeot 3008 crossover nemcsak a Peugeot kínálatában számít újszerűnek, hanem a piac egészén is.

A kelet-franciaországi Sochaux üzemben készülő autó egyesíti magában a márka egész tudáskincsét és valamennyi értékét. A 3008 sokoldalú jármű: a szabadidő-terepjáró (SUV), a többcélú autó (MPV) és a lejtőshátú kocsi keresztezése, mely többféle új és eredeti megoldást alkalmaz (Dynamic Roll Control, Grip Control, stb.). Ezáltal például magassága ellenére élvezetesen vezethető, hajtóműve leküzdi az akadályokat, mégis környezetbarát.

Orrkiképzésének stíluselemei alkalmazkodnak a nagyvonalú méretekhez, míg a hátsó rész és a szélesen kiformált oldal vizuális kapcsolatot teremt az úttal. Szabadidő terepjáróktól kölcsönzött elemek is megtalálhatók rajta, mint például az alsó csomagtérajtó vagy a magas vezetőpozíció, de felszereltségi szinttől függően lehetnek terepes stíluselemei is a küszöbön és az alsó részeken.

A repülőgép pilótafülkéjével és a luxus-kupékkal hasonló utastérben, ergonómikus és fényűző vezetőhelyen foglalhatja el helyét az autós, de az utasok is hallatlanul tágas és kényelmes (design, ülések, akusztika stb.) térnek örvendhetnek. (Opció benne a 1,60 négyzetméteres üvegtető). Multiflex utastere könnyedén átrendezhető a háromféle pozíciójú csomagtér-padló és a lehajtható hátsó ülések jóvoltából.

A 3008-ban megtalálható sok különlegesség, például vetített kijelzés, követési távolság figyelő, mely a sebességtől függően segít megtartani a biztonságos követési távolságot, automatikus, elektromos rögzítőfék, dombsegéd, többféle telematikai rendszer műholdas navigátorral (WIP Nav vagy WIP Com 3D) stb.

A 3008-ban ötvöződik az autó vezetésének élvezete és aktív biztonsága. A kiváló eredmény a merev karosszériának, a nagy kerekeknek, valamint az elöl MacPherson, hátul torziós rudas futóműnek köszönhető. A hátsó futóműhöz kapcsolódó Dynamic Roll Control kordában tartja a karosszéria dőlését, megőrizve az optimális csillapítást. További innováció a Grip Control, amely a Mud & Snow (sár és hó) gumikkal együtt optimális tapadást biztosít, ha rosszabb körülmények között autózunk.

A primer biztonságot a kiváló útfogás, a szekundert az energiaelnyelő felépítés (például a Bogé ütközés-elnyelők) és a hat légzsák, a terciert pedig a Peugeot Emergency szolgáltatás nyújtja, amely az autó helyének megadásával riasztja a mentőket (a szolgáltatás nem minden országban elérhető). Ez a 2003-ban bevezetett rendszer ingyenes a 3008-hoz kapható új WIP Com 3D telematikai berendezéssel.

Az autó légellenállása csekély, a könnyű anyagok és a lézerhegesztési technika alkalmazásával súlya mérsékelt. A legtöbb változatot kis gördülési ellenállású Michelin Energy Saver gumikkal szerelik fel. A 3008 hatféle hajtóműve a legkorszerűbbek és a legkisebb fogyasztásúak közé tartoznak: az 1.6 HDi fogyasztása például mindössze 4.9 liter/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 130 g/km. 2011-től, a 3008 lesz a PSA Peugeot Citroën Csoport első járműve HYbrid4 technikával, amelyet a Prologue HYbrid4 koncepcióautó mutatott meg a legutóbbi Párizsi Autószalonon. Ez nemcsak a fogyasztást és a CO2-emissziót szorítja le (kb. 35 százalékkal), hanem, a hátsó kerekeket hajtva, összkerékhajtásúvá teszi az egyébként fronthajtású autót, amely közlekedhet tisztán elektromos, „zéró emissziójú” üzemmódban is.

Ennek a tekintélyt parancsoló, kiváló minőségű crossovernek a megalkotásában prioritást kapott a minőségi hatás és a vezethetőség. A gyártás valamennyi lépésében fokozták a minőségellenőrzések számát. Mindez előnyösen hat a tartósságra, a megbízhatóságra és üzemköltségre, de nem kevésbé az általános fenntartási költségre.

Országtól függően négyféle kivitelben lesz kapható a 3008-as család. Kilenc külső szín áll rendelkezésre, és a felszereltségtől függő két belső hangulat: a Tramontane (antracit) és a Guérande (kékes világosszürke). Az utóbbi kapható szövet- vagy bőrkárpittal, illetve az ülésekre és a műszerfalra kiterjedő "teljes bőrrel" is.

autohirek.hu

2009.01.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok