HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Piacon az új, kis Maruti

t: 2444

Piacon az új, kis Maruti

A japán Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti Suzuki India Ltd. szerdán bevezette a piacra legújabb kisautóját, az "A-Star" modellt, az elsőt a Suzuki-típusok közül, amelyet az új, 998 köbcentiméteres, KB-sorozatú benzines motorral szereltek. A motor kifejlesztése 12 milliárd rúpiába (240 millió dollár) került.

A modell kizárólagos gyártója a Maruti, és az új kiskocsitól az export jelentős növekedését is várják az indiai cégnél, amely a kisautók legnagyobb gyártója Indiában. Európában a Nissan Motor Co. fogja árusítani az "A-Start" jövő év elejétől.

A mostani, ínségesebb időkben a vevők világszerte előnyben részesítik az olcsóbb, takarékosabb autókat. Mindazonáltal a Maruti számára eddig nem volt jó az év: üzleti éve októberrel zárult első hét hónapjában 446 525 autót adott el, csak 3,7 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt, és az exportja várhatóan az előző évi szinten alakul ebben az üzleti évben.

Az új modellt Indiában, fölszereltségtől függően, 346,755 rúpia (1,495 millió forint) és 411 775 rúpia (1,776 millió forint) között kínálja a cég.

A legnagyobb forgalmú indiai autógyár, a Maruti Suzuki India Ltd. 2,96 milliárd rúpiás (59,27 millió dollár) adózott eredményt ért el az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében, 36 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 4,66 milliárd rúpiánál.

A profit harmadik negyedéve csökkent, méghozzá gyorsuló ütemben. Ezt a most már gyengülő értékesítéssel is magyarázták, azon felül, hogy a negyedévben még - habár a korábbiakhoz képest lassulva -növekedett a nyersanyagköltség és az értékleírás is, az utóbbi a szigorúbb könyvelési szabályozás miatt. Az acél és a többi nyersanyag 35,78 milliárd rúpiába került, átlagosan 8 százalékkal többe, mint egy évvel azelőtt.

A nettó bevétel 6,1 százalékkal 48,06 milliárd rúpiára nőtt 45,3 milliárdhoz képest. A negyedévben 189 451 autót adtak el, 1 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. A hazai, indiai piacon 2,5 százalékkal 171 706-ra csökkent az eladott kocsik száma az egy évvel korábbihoz képest. Az első üzleti negyedévben még ütemesen nőtt az értékesítés mind mennyiségben, mind értékben.

A Maruti Suzuki augusztusban meghirdette, hogy három éven belül 1,2 millióra akarja növelni eladott autói számát - egymillióra az indiai értékesítést, 200 ezerre az exportot -, ez több mint 50 százalékos növekedés lenne a legutóbbi pénzügyi évben elérthez képest.

A növekedést új modellektől, továbbá az értékesítési hálózat 66 százalékos és a szolgáltatási és szervízhálózat 45 százalékos bővítésétől remélik, mindezt hitelfelvétel nélkül. Legalább két új modellel jelentkeznek 12-15 hónapon belül. A kutatás-fejlesztésben dolgozó mérnökök számát ezerre növelik a tavalyi 398-ról.

A Maruti Suzuki 4,659 milliárd rúpia adózott eredményt ért el az üzleti éve júniussal zárult első negyedében, 6,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 4,996 milliárdnál.

A profitot akkor is alapjában az értékleírási módszertan módosítása vetette vissza, de az sem volt jelentéktelen, hogy az egy évvel korábbihoz képest majdnem 20 százalékkal nőtt a beszerzett nyersanyagok és alkatrészek költsége.

A nettó bevétel 20,9 százalékkal 47,31 milliárd rúpiára nőtt 39,14 milliárdhoz képest. A negyedévben 192 584 járművet adtak el, 13,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 169 669-nél. A hazai értékesítés 12,1 százalékkal nőtt mennyiségben, az export 37,8 százalékkal 12 491 autóra szaporodott.

A japán Suzuki autógyár 54,2 százalékos tulajdonában lévő Maruti Suzukié az indiai piacnak közel a fele, de mind erősebb versennyel kel számolnia a dél-koreai Hyundai, az amerikai General Motors és az olasz FIAT részéről. A legnagyobb nyomásra a kisautók piacán számíthat, miután a szintén indiai Tata Motors és a Bajaj Auto - utóbbi a francia Renault-val és a japán Nissannal együttműködésben - árusítani kezdi saját kisautóit az eddig rohamosan bővült indiai piacon.

Az előző, márciussal zárult üzleti évében a Maruti Suzuki 10,9 százalékkal 17,3 milliárd rúpiára növelte adózott eredményét az előző évi 15,62 milliárdról. A nettó bevétele 22,4 százalékkal 178,6 milliárd rúpiára emelkedett 145,92 milliárdról.

Az üzleti évben, 13,3 százalékos növekedéssel, 764 842 járművet értékesített a cég, ebből 53 ezret külföldön. Az előző évben 674 924 kocsit adtak el.

hirado.hu

2008.11.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok