HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Peugeot PROLOGUE HYmotion4

t: 2310

Peugeot PROLOGUE HYmotion4

A két külön világ fúziójából származó PROLOGUE HYmotion4 koncepcióautó fellebbenti a titok fátylát egy újfajta járműtípusról. Többszintű új ötletek laboratóriumaként megy elébe a trendeknek, új a felépítése, a stílusa, a belső hangulata, a variálhatósága, a műszaki tartalma, a HYmotion4 nevű dízel-hibridtechnikája és az összkerékhajtása. Az első kerekeket hajtó dízel- és a hátsó villanymotor összesített teljesítménye 147 kW (200 LE), CO2-emissziója mégis csak 109 g/km a kombinált ciklusban, illetve nulla, tisztán villamos üzemben!

A PROLOGUE HYmotion4 egy új, kompakt és tágas jármű hírnöke a Peugeot-nál, különböző kategóriák és karosszéria-stílusok keresztútján... Kettős, dízel és villamos hajtóműve összkerékhajtást tesz lehetővé, innen a neve végében szereplő szám.

Minden tekintetben hibridjármű ez:

karosszériája a hobbiterepjárók, a többcélú autók és a lejtőshátú kocsik génjeit kombinálja,

stílusa egyszerre fenyegető és védelmező, erős és elegáns, laza és rátarti, egyben dinamikus,

belseje is váratlan: a csúcskategóriájú kupék hangulata, praktikus variálhatósággal,

magas egyterű karosszériája ellenére útfekvése és dinamikája egy limuziné,

hibrid a hajtóműve: villanymotor hátul és HDi FAP dízel elöl, összes teljesítményük 147 kW (200 LE), nyomatékul 300 Nm elöl és 200 Nm hátul,

hibrid a szükség szerinti összkerékhajtás, amely biztonságos és környezetkímélő (4,1 liter/100 km, 109 g/km CO2, illetve elektromos üzemben nulla).


A PROLOGUE HYmotion4 újszerű megoldásokat javasló, jól vezethető, biztonságos, merész és eredeti, de legfőképpen környezetbarát hibridautó, amely megfelel a korszellemnek és a potenciális vásárlók szempontjainak.

Stílus: védelmezően erős

A küllem egyértelműen utal az újszerű műszaki tartalomra, arányai eredetiek, kiegyensúlyozottak. Eleje a Peugeot génjeit viszi tovább, mégis eltér minden korábbitól. Áramvonalas, dinamikus fényszórói kifejezően tekintenek a világba, egyetlen légbeömlője a terepjárókat idézi, emelkedő ablakvonalát krómozás emeli ki, hatalmas, 18 colos kerekei és domború sárvédői masszív robusztusságot sejtetnek. Lekerekített hátsó sárvédői és hátsó lámpái is azt sugallják, hogy szinte belegyökerezett az útba. Csomagtérajtaja és alsó védőlemezei, valamint "Polar" szürke fényezése kétséget sem hagynak, hogy "természetjáróról" van szó.

Enteriőr: oszd meg a kalandot!

Miközben vezetőjének újszerű vezetési élményt ígér a PROLOGUE HYmotion4, sokat kínál az utasoknak is! Élvezhetik a belső tér sajátos atmoszféráját, fürdőzhetnek a panoráma üvegtetőn beáradó fényben, számos tárolóban rakhatják el holmijukat, és fokozza a komfortot az első utas masszív kapaszkodója is a középkonzolon.

"Multiflex" utasterének köszönhetően kiválóan pakolható a PROLOGUE HYmotion4. csomagtér-ajtajának lehajló alsó, és felnyíló felső része az igénynek megfelelően állítható padlómagasságú csomagtartót tár fel. Ha kell, mintegy varázsütésre dőlnek előre a hátsó ülések, hogy az alsó ajtórésszel egységes síkot képezzenek, egészen a műszerfalig. Ám az egyéb lehetőségek is meghaladnak minden képzeletet...

Vezetőtámogatás: biztos és élvezetes autózás

A vezetőnek le sem kell vennie tekintetét az útról, mert a legfontosabb információkat a szeme elé vetíti egy behúzható, átlátszó kijelző, mint a vadászrepülőkön. A kijelzést beállítani a középkonzol kapcsolóival lehet; ott találhatók a követési távolság figyelő kezelőszervei is. Mint a neve mutatja, ez a sebességnek megfelelő követési távolság megtartásán őrködik.

Nem kevésbé megnyugtató a parkolóhely-felmérő (MPD), amely jelzi, hogy befér-e a kocsi a hézagba. A dombsegéddel kombinált elektromos rögzítőfék nemcsak a manőverezést könnyíti meg, hanem felszabadítja a szokásos kézifék helyét. Biztosan navigál végig az útvonalon a WIPCom 3D rendszer, amelyhez Jukebox funkció tartozik, merevlemezes memóriával. A grafikus interfész térben mutatja az épületeket. Természetesen nem hiányzik a Peugeot-segélyhívás, a Bluetooth kihangosító és az USB csatlakozó sem. Síkos az út? A PROLOGUE HYmotion4 optimális megkapaszkodásáról a szükség szerint belépő összkerékhajtás gondoskodik.

HYmotion4: végsőkig kiaknázza a koncepciót

A HYmotion4 varázsképlete: elektromosság + HDi = 147 kW (200 LE) + 300 és 200 Nm = összkerékhajtás és 109 g/km CO2-emisszió.

A hagyományos motor egy 2.0 literes HDI FAP, 120 kW/163 LE teljesítménnyel, a villanymotor 27 kW-os (37 LE). A dízel elöl van, és az első kereket hajtja, a villanymotor a csomagtartó padlója alól a hátsókat. Mechanikus összeköttetés nincs köztük, mindent az elektronika szabályoz, így semmi sem foglal helyet az utastérből. Az eredmény egy összkerékhajtású jármű, amely mégis csak 4,1 literes fogyasztással és 109 g/km CO2-emisszióval közlekedik! Elismerést érdemelnek a 147 kW (200 LE) összesített teljesítményből adódó menetdinamikai adatok is: a gyorsítási rugalmasság olyan, mint a 2.2 literes, duplaturbós HDi FAP motor esetén.

HDi FAP hibrid: folytatódó fejlesztés

Az üvegház-vita és az üzemanyag-áremelkedés korában kulcsfontosságúnak tartja a Peugeot a fogyasztás csökkentését. Máris világviszonylatban vezető szerepet játszik 120 g/km alatti CO2-emissziójú típusaival.

Előnyének kiépítése érdekében többféle technikát vet be, például:


STOP & START rendszer, amely 2011-ig a Csoport egymillió járművében lesz benne,

HDi dízel részecskeszűrővel (FAP), STOP & START rendszerrel és villanymotorral, amely a dízellel párhuzamosan működik. Ez 35 százalékos javulást hoz az eleve kedvező dízelmotorhoz képest (a benzineshez képest 30 százalékost).


Működési elv: egyszerű, automatikus, áttekinthető

A HYmotion4 háromféleképpen hajtható:


tisztán elektromosan (elinduláskor, városban, 50 km/óra sebességig és lassításkor),

tisztán dízelmotorral (állandó sebesség országúton és autópályán, amikor optimális a dízelmotor hatékonysága),

a kettő kombinálásával. Gyorsításkor extra "rásegítő" teljesítmény áll rendelkezésre: 120+27=147 kW (200 LE) és 300 Nm elöl, illetve 200 Nm hátul. További pozitívum a szükség esetén belépő összkerékhajtás.


A hatfokozatú robotváltó (BMP6) a középkonzoli váltókarról vagy a volánbillentyűkről kapcsolható, ezenkívül bármikor lehet választani manuális és automatikus működés között.

Ugyanott található a négy különböző mód között választó kapcsoló:


"Auto": a teljes rendszert önműködően felügyeli az elektronika,

"ZEV" (Zero Emission Vehicle): kiterjesztett hatótávú elektromos hajtás. Ha eléggé fel van töltve az akkumulátor, csak hosszantartó gyorsítás alatt veszi át a hajtást a dízel. A jármű a lehető legnagyobb mértékben környezetkímélő, zaj- és károsanyag-kibocsátás nélkül,

"Összkerékhajtás": szükség esetén mindkét motor működik,

"Sport": a normálisnál gyorsabb sebességváltás és jobban kipörgetett motor.


A vezetőt hétcolos, 16/9-es színes képernyő tájékoztatja valósidőben a hibridhajtás működési állapotáról. Egy adott úton belül látszik a különböző módok időaránya is.

A HYmotion4 technika leírása

2.0 literes HDi FAP motor - 12 kW (163 LE)
Lökettérfogata 1997 cm3, nyomatékmaximuma 300 Nm 1580/percnél. Változó geometriájú turbóval, elektronikusan felügyelt nagynyomású szivattyúval és piezo-porlasztókkal látják el. Részecskeszűrője Eolys adalékkal égeti el a kormot.

A villanymotor

Állandó mágneses szinkronmotor a hátsó futómű fölött. Folyamatos teljesítménye 20 kW (27 LE), csúcsban 27 kW (37 LE). Állandó nyomatéka 100 Nm, csúcsnyomatéka 200 Nm. Nyomatékát a nagyfeszültségű akkumulátortelep áramátalakítója variálja. Ennek feszültségtartománya 150-270 volt.

PTMU (Power Train Management Unit)

Ez a rendszer "agya", a fogyasztás csökkentésére törekedve önműködően felügyeli a dízel és a villanymotor működését.

Nagyfeszültségű akkumulátortelep

A Ni-MH (nikkel-fémhidrid) akkumulátorok a padló alatt vannak, a villamos farmotor közelében. Van egy közönséges 12 voltos akku is a motorházban, a szokásos funkciók ellátására.

Energia-visszanyerés

Lassításkor elektromos energiává alakítja a mozgási energiát, ezzel tölti az akkumulátort, és megfelelő mértékben csökkenti a fogyasztást.

Áramátalakító

Az akkumulátor-telep 200 voltos feszültségét alakítja át a fedélzeti rendszerek 12 voltjára.

STOP & START rendszer

A jármű megállásakor ((piros lámpánál, stoptáblánál, dugóban stb), vagy elektromos haladáskor, leállítja a dízelmotort. Ez különösen városban csökkenti a fogyasztást és az emissziót. Szükség esetén azonnal, a vezető számára megnyugtatóan újraindul a dízelmotor.

Hatfokozatú robotváltó

Elektronikus felügyelete kényelmessé teszi a használatát, és mérsékli a fogyasztást. Működése annyiban különleges a PROLOGUE HYmotion4 járműben, hogy sebességváltások alatt belép a hátsó villanymotoros hajtás, így lágyabbak a kapcsolások.


hirado.hu

2008.10.10

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok