HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > UTAZÁS > Útravaló > Utazzunk megfontoltan!

t: 1740

Utazzunk megfontoltan!

Az utazás, de még jobb, ha már az előleg befizetése előtt alaposan tájékozódunk a kínált utazásról, valamennyi írásos tájékoztatót végigolvasva! Ne szégyelljünk kérdezni sem!

Sokan azt sem tudják, hogy melyik utazási iroda „termékére” fizettek be. Hiszen az irodák nagy része nem a saját útjait, hanem a nagyobb irodákét árusítja. Tisztázzuk, melyik utazási iroda utaztat ténylegesen minket, mi a nyilvántartási száma (illetve az esetleg közvetítő utazásszervező nyilvántartási száma is), telefonszáma, címe.

A társasút befizetése és a szerződés aláírása előtt tisztázzuk pontosan mindazt, ami számunkra fontos! Ilyen az úti cél, az útvonal, az indulás helye és ideje, az útközbeni megállásokra vonatkozó információk, de például az is, hogy mit jelent a „luxusbusz”, milyen súlyúak lehetnek különdíj fizetése nélkül a csomagjaink, mi történik, ha véletlenül lekésünk egy csatlakozást, netán elromlik a buszunk stb.

Pontosan tisztázzuk, hogy mit jelent „a ***-os szálloda a tengerparton televíziós szobákkal”. Mert sokkal jobb, ha még indulás előtt kiderül, hogy valójában 40 perc gyaloglásra van a tengertől egy forgalmas országút és egy diszkó mellett, a tévé pedig fizetős. Tudakoljuk meg, hogy a mi szállásunk olyan lesz-e, mint az utazási katalógusban található gyönyörű fotón lévő szálloda. Ne vegyünk zsákbamacskát, a magára valamit is adó utazási irodának nemcsak a katalógusban szereplő szálláshelyről van fotója, hanem azokról a szállodákról, apartmanokról is, amelyeket árul.

Tudjuk meg, lesznek-e szükséges vagy éppen kötelező, de az utazási díjban nem szereplő egyéb kiadásaink. Mennyibe kerül például a reptéri illeték, a fakultatív program, a múzeumi belépő, a klub és a strand használata, az ágynemű bérlése, az apartman takarítása?

Saját érdekünkben derítsük fel a helyi sajátosságokat: például vízum és oltások, éghajlat, étkezési szokások és az ivóvíz tisztasága, nemzeti ünnepek, Magyarországon kiadott bankkártyák elfogadása.

Utazás közbeni lényeges panaszainkat azonnal dokumentáljuk, fotózzuk, írjuk le, írassuk alá az idegenvezetővel, utastársainkkal, tegyük el a bizonyító számlákat stb. Reklamációnknál ez döntő lehet, akár az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez, akár a fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez vagy a békéltető testületekhez fordulunk utóbb.

Az útlemondásokat is szabályozza egy kormányrendelet (214/1996, 10-11§.). E szerint egyáltalán nem mindegy, hogy az utas mondja-e le az utat vagy az iroda, s hogy mennyivel az indulás előtt. Akiknek az irodák jogtalanul kevés pénzt fizetnek vissza lemondáskor, azok sorra nyerik meg a pereket…

(nana.hu)

2006.06.02

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok