HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > IT > Internet > Saját telefonszámot és hangpostafiókot is vásárolhatnak a Skype felhasználói

t: 2381

Saját telefonszámot és hangpostafiókot is vásárolhatnak a Skype felhasználói

Saját telefonszám, hangposta

Az új szoftverváltozat a múlt héten vált elérhetővé és két új szolgáltatást tett elérhetővé a felhasználók számára. A SkypeOut eddig is lehetővé tette vezetékes vagy mobil számok hívását, az egyelőre béta változatban elérhető SkypeIn segítségével azonban már ellenkező irányból is átjárható lett a hálózat, azaz a szoftvert futtató felhasználók egy saját telefonszámot vásárolhatnak, melyet bármilyen telefonról fel lehet hívni. Ha a gépünk nincs bekapcsolva, vagy épp nem vagyunk elérhetők, a Skype Voicemailen hangos üzenetet hagyhatnak a számunkra a Skype rendszerében, melyet később akár e-mailben is letölthetünk.

A két új szolgáltatást negyedéves és éves díj ellenében lehet igénybe venni. A Voicemail szolgáltatás egy évre 15 euróba, körülbelül 3600 forintba kerül, míg egy negyedévre 5 eurót, 1200 forintot kell fizetni érte. A SkypeIn hasonló időszakokra vásárolható meg: az éves 30 eurós (~7200 forintos) és negyedéves 10 eurós (~2400 forintos) díjban a Voicemail szolgáltatás is benne foglaltatik.

Havi 600 Ft-nak megfelelő díjért tehát egy bárhonnan, interneten keresztül akár ingyenesen is hívható telefonszámot kaphatunk ingyenes hangpostafiókkal, melyet -- a PocketPC-s verzió megjelenését követően -- nem csak notebookon, hanem akár egy kézi számítógépen is magunkkal vihetünk, egy Wi-Fi kártya segítségével pedig akár egy ingyenes elérést biztosító hotspoton keresztül is használhatunk, bárhol a világon.

Béta

A bétaváltozatban elérhető SkypeIn szolgáltatást egyelőre csak Franciaországban, Hong Kongban és az Egyesült Államokban lehet igényelni, ezekben az országokban a Skype 10-10 ezer telefonszámot vásárolt meg erre a célra. A vállalat honlapja szerint a Nagy-Britanniára kiosztható SkypeIn telefonszámok már el is fogytak.

A Skype Technologies adatai szerint hazánkban több mint 60 ezren használják az Skype szoftvert és a felhasználók teljes lakosságra vetített aránya Magyarországon az egyik legmagasabb. Szerettük volna megkérdezni a céget arról, itthon mikor lesz elérhető a SkypeIn szolgáltatás, azonban ennek hazai bevezetésével kapcsolatos kérdéseinkre egyelőre nem kaptunk választ.

A SkypeIn felhasználói jelenleg saját maguk határozhatják meg, hogy az adott országban mely körzetben kívánják számukat létrehozni, ennek megfelelően a hívó fél mentesülhet bizonyos távolsági telefondíjak megfizetése alól. Az azonos körzetbe tartozó SkypeIn-számok hívása pedig teljesen ingyenes. Az új szolgáltatásokat biztosító alkalmazás egyelőre csak Windows platformra elérhető, a linuxos és Mac-es változatok megjelenése később várható, még jelenleg is fejlesztik ezeket a szoftvereket.

A vállalat figyelmeztetése szerint a szolgáltatásban még lehetnek kimaradások és az 1.2-es verziószámú szoftver is produkálhat furcsaságokat, ezért feltétlenül érdemes biztonsági másolatot készíteni a kontaktlistáról.

Skype mindenhol

A Skype egy egyszerű internettelefon szoftverből hatalmas szolgáltatássá nőheti ki magát, melyet aggódva figyelnek a hagyományos telekom cégek. A közelmúltban mobitelefon-gyártó vállalatok, például a Motorola is bejelentette, hogy Skype szoftvert helyez majd el fejlettebb telefonjaiban, a Siemens pedig már piacra is dobta első Skype-adapterét, mely vezeték nélküli telefonokat köthet rá az internetes hálózatra. Az Egyesült Államokban a Vtech és az iMate tervez piacra dobni hasonló eszközöket, melyek segítségével normál telefonok is használhatók a Skype-n keresztül futó kommunikációhoz a számítógépek helyett.

A Skype a közelmúltban sikeres tesztet végzett a Connectotellel, a két vállalat együttműködése eredményeként a felhasználók SMS-eket, rövid szöveges üzeneteket is küldhettek a Skype szoftver segítségével, a tesztidőszakban ingyenesen. A SkypeIn és SkypeOut szolgáltatatások beveztése jelentősen megnövelte a Skype felhasználók lehetőségeit, lényegében minden olyan alapszolgáltatás elérhető már, melyet egy vezetékes illetve mobilszolgáltató nyújt ügyfeleinek.

Felszámolandó problémák

A Skype-vel kapcsolatban néhány problémát még meg kell oldani: a felhasználók jelentős része panaszkodik számlázási és bankkártya-kezeléssel kapcsolatos problémákra. A Skype az elmúlt héten felbontotta szerződését az ügyfélszolgáltatot végző külső céggel és a jövőben cégen belül oldja meg ezeket a feladatokat.

"A feladatok kihelyezése hiba volt" -- nyilatkozta Zennstrom. "Most jobban tudjuk kontrollálni a dolgokat, felszámoljuk, felszámoltuk ezeket a problémákat... az ügyfélszolgálati teendőket nagyon komolyan vesszük, azt hiszem megtettük a szükséges lépéseket a javulás felé" -- tette hozzá.


2005.03.18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok