HIRDETÉS

MAGAZINOK > UTAZÁS > Magyarország > Megszépült Balaton

t: 2330

Megszépült Balaton

Néhány órányi utazással megmártózhatunk a nyáron kellemes huszonkét celsiusban, rágcsálhatunk főtt kukoricát és vattacukrot, ha nem autóval vagyunk, egy pofa sör is beleférhet.

Megnézhetjük a csodálatos Festetich kastélyt és barokk, impozáns parkját, élvezhetjük saját hangunkat Tihanyban, meghallgathatjuk Varnus Xaver orgonajátékát Kenesén, vagy íz és aromavizsgálatot tarthatunk Badacsonyban.

Legyen az egy nap, egy fárasztó munkahét utáni hétvégi kiruccanás, vagy kéthetes szabadságutalvány valamelyik üdülőbe: a jókedv garantált, a Balaton a régi. Még mindig hangosak a német turisták, még mindig élénk színekben pompáznak a vizibiciklik, még mindig vékony a palacsinta tésztája, és még mindig elcsábítanak a színes trafikok a műanyag csecsebecsékkel, matracokkal és keresztrejtvényekkel. Ami újdonság, hogy a tó medre ismét feltöltődött, szebb és tisztább a víz, mint a megelőző években. A kiépített bicikliúton merészebbek akár végigtekerhetnek az északon dombos, délen homokos és egyenes partmentén.

Ettől az évtől kezdődően még több lehetőséget használhatunk ki a magyar tengeren. 1499 Ft-ért kapható a Balaton-kártya, vele olcsóbban lejuthatunk a tó mellé, akár vasúttal megyünk, akár autópálya-matricát vásárlunk. Ha ún. Balaton-Mixet veszünk, akkor a tó melletti közlekedést is jelentős kedvezményekkel vehetjük igénybe. A kártya feljogosít egyes strandok akár ingyenes igénybevételére is. A vendéglátó, és szálláshelyeken, kulturális rendezvényeken jóval olcsóbban kényeztethetjük érzékeinket. Az idegenforgalmi irodákban részletesebb felvilágosítást adnak a kedvezményes lehetőségekről.

Itt a nyár, mi más lehetne jobb program, mint egy igazi siófoki, vagy badacsonyi hétvége? A Balaton újbóli felfedezésre vár, mert bár az utóbbi években megcsappant látogatottsága, de a miénk.

(eletforma)

2005.07.02

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra