Egy friss amerikai felmérés szerint egyre többet töltenek különböző képernyők előtt az emberek, vagyis többet interneteznek, de több tévét is néznek. A magyarok sem kivételek.
A korábbi elképzelések szerint az internet terjedésével visszaszorul a tévézés. A friss kimutatások szerint a valóságban máshogy változnak a tévénézési szokások. A Reuters által bemutatott Nielsen-jelentés szerint az amerikaiak egyre többet interneteznek, a mobiltévé is népszerűbb, de ez nem vette el az emberek kedvét a tévé bámulásától.
A 2009 negyedik negyedévében készült jelentés szerint egyre nő a két médiumot egyszerre használók száma. 35 százalékkal több amerikai netezik és tévézik egyszerre, mint egy évvel korábban. Az amerikaiak most 3,5 órát töltenek havonta tévézéssel, miközben interneteznek is.
A mobiltévé-használók száma 57 százalékkal nőtt. Most már 17,6 millióan néznek tévét köztereken, közelekedési eszközökön és intézményekben, köszönhetően az okostelefonok terjedésének. A felmérés szerint az amerikaiak heti 35 órát tévéznek, és kétórányi digitálisan felvett tévéadást fogyasztanak ezen felül.
"Úgy tűnik, megállíthatatlan a médiafogyasztás utáni vágyunk" - mondta a Nielsen-jelentést készítő cég képviselője, Matt O'Grady. Szerinte ehhez az internet csak hozzáadódik".
Hasonló trendekre következtethetünk a hazai piacon is. A Nemzeti Hírközlési Hatóság friss jelentése szerint hazánkban is egyszerre nő a tévé- és internet-előfizetések száma, miközben továbbra is emelkedik a mobiltelefon-ellátottság. Ez utóbbi alapja lehet a mobiltévés szokások terjedésének, ha azt az előfizetési díjak is támogatják majd.
index