HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Mercedes-Benz luxuskupék

t: 2913

Mercedes-Benz luxuskupék








Képzeletben ugorjunk vissza az időben. A helyszín Nyugat-Németország, az időpont 1952, tehát még tíz év sem telt el a II. világháború befekezése óta. Ebben az évben nyugdíjba mennek a telefonos kisasszonyok, miután a távolsági beszélgetéseknél megkezdődik az átállás a kézi kapcsolásos rendszerről az előhívósra. Gyerekcipőben jár a televíziózás, vibráló fekete-fehér képet közvetítenek az ormótlan fadobozok, a rossz állapotú országos úthálózat még a második világháború pusztító nyomait viseli, ennek ellenére a luxus fogalma nem ismeretlen, csak az emberek döntő többségének legfeljebb emlékei vannak róla. A Mercedes-Benz mérnökeinek azonban már konkrétan a luxuson jár az esze, és a stuttgarti vezérkar ebben az évben elrendeli az arisztokratikus szépségű 300 S Coupe típus sorozatgyártásának beindítását.

Az 1951 őszén, Párizsban megtartott premier után méltán csodálkozott a szaksajtó, amely a világ elitje számára ajánlotta a modellt, az érdeklő közönség azonban sehogyan sem értette, hogy a háborús idők hiánygazdálkodása után miképpen állt át a Mercedes-Benz az exkluzív, felsőkategóriás autók ilyen magas szintű előállítására. A W118-as jelű kupé több volt, mint szimpla luxusautó, mert amellett, hogy megkoronázta a kínálatot, egyrészt optimistán jelezte a háborút vesztett Németország bizodalmát a gazdasági fellendülésben, másrészt igazolta, hogy a nehéz időkben is van piaca a különlegességeknek.

Ezen különleges autók létrehozására irányuló törekvés a Mercedes-Benznél - már jóval a második világháborút megelőzően - gondosan, intenzív módon ápolt tradíciónak számított, ide tartoznak például a hűtőrácsukon csillagot viselő kompresszoros autók igen ritka kupé verziói, melyeket a húszas, harmincas években gyártottak. Ezek a négykerekű műremekek a mai napig joggal vonják magukra a tekintetet olyan idők kultúrájának tanúiként, amelyben értékük, jelentőségük vonatkozásában voltaképpen bármivel állják a versenyt, és ez az a szellemi háttér, amelynek alapján a 300 S Coupe a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére is megszületett.

Ma már tudjuk, amit 1951-ben talán csak titokban sejtettek, hogy a W118-as stílusalkotó egységgé ötvözte a designt, az exkluzív felszereltséget, valamint a járműtechnológia akkori maximumát, és ekkor került lefektetésre annak a szemléletnek az alapja, hogy a kétajtós Mercedesek nem egyszerűen a limuzinok variánsai, hanem önálló vonalat képviselnek a kínálaton belül. A hűtőrácsukon csillagot viselő típusok számos technikai vívmánnyal gazdagították az autógyártást az évtizedek során, ilyen például az 1995-től alkalmazott ESP menetstabilizáló elektronika, vagy az 1999-es ABC (Active Body Control) aktív felfüggesztés, a legfontosabb küldetésük mégis az érzelmek ébresztése. Ennek jegyében próbál majd szerencsét a nemrégiben érkezett hetedik generáció is, a szokásos CL jelölést viselve.

(autostilus.hu)


2006.08.21

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok