HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Rally > MEXIKÓ RALI - SOLBERG GYŐZÖTT RÉSZLETES BESZÁMOLÓ

t: 2607

MEXIKÓ RALI - SOLBERG GYŐZÖTT RÉSZLETES BESZÁMOLÓ

2.oldal

Szombatra 146,48 kilométer jutott, amit hat szakaszon teljesítettek a csapatok. Az időjárás nem változott, így tiszta napsütéses időben autózhattak a versenyzők.

Petter Solberg tovább őrizte az első helyét a második napon is. Reggel kissé óvatosabban kezdett a norvég, vigyázott az autóra, nehogy a nagyobb kövek kárt tegyenek benne. Arra is figyelnie kellett, hogy nehogy tönkremenjen a motor, mert az vészesen melegedett délelőtt.

Ám délután a tisztább utakon belegyorsított és ezúttal is három gyorsaságit nyert meg. Ezzel tovább növelte előnyét és mintegy 30 másodpercre volt már Grönholmtól, Martintól pedig több mint egy percre.
Marcus Grönholmnak nem volt egyszerű napja mivel a csapat nem tudta megoldani a fékproblémát, az a gyorsaságik vége felé teljesen elmelegedett. A finn így minden gyorsasági előtt fékbetétet cserélt autóján.

Ezen a napon a második, azaz a nyolcadik szakaszon bizonyult a leggyorsabbnak Grönholm, ekkor 16 másodpercre megközelítette Solberget. Csapattársa Markko Märtin sem hajtott túl gyorsan, senki nem veszélyeztette a harmadik helyét.

Mivel a dobogós helyekért nem volt igazi harc a figyelem a hátsó régiókra terelődött, ahol izgalmasabb csata folyt. Többen nem is érték meg a nap végét. Francois Duval a nyolcadik szakaszon talált el egy sziklát, amitől megsérült a Xsara hűtője. Még teljesítette a kilencedik szakaszt, de a szervizben kiderült, hogy az autó nem bírja tovább, ezért a 10. előtt kiállt.

Chris Atkinson a kilencedik gyorsaságin esett ki, miután eltalált egy sziklát és kiszakadt az Impreza jobb első kerekeke, de a Superally rendszer miatt vasárnap újra versenybe állhatott.
Dani Sola a 11. szakaszon nagyon durván felborult a Forddal, az annyira összetört, hogy a spanyol vasárnap már nem tudott rajthoz állni. Csapattársa, az addig jól teljesítő Roman Kresta a kilencedik gyorson búcsúzott, mert egy szikla eltörte az egyik lengéscsillapítóját.

Mindez pedig sokaknak segített. Toni Gardemeister (Ford) feljött a negyedik helyre, pedig pénteken még tizedik volt. Gardemeistert napközben két defekt és a hátsó lengéscsillapítók hibája lassította, de önmaga szerint sem volt jó formában.

Harri Rovanperä (Mitsubishi) az ötödik helyig jutott, pedig reggel nem így nézett ki a dolog. Gond volt a Lancer motorjával, csak három henger ment, ezért kicserélték a vezérlést, ez azonban túl sokáig tartott, így 80 másodperc büntetéssel kezdett a finn. De nap végén csak 1,4 másodpercre volt a negyedik helytől.
A legnagyobb ugrást azonban Sébastien Loeb mutatta be, aki a 14. helyről a hatodikig jött fel, mivel egész nap remekül hajtott. Két gyorsaságit nyert meg, így fél percnyire került Rovanperähoz. A pontszerző helyeken Anthony Warmbold (7.) és Gilles Panizzi (8.) autózott, mögöttük a kilencedik helyen Armin Schwarz volt. Neki fék és kormányzási problémái adódtak.

Vasárnapra mindössze két gyorsasági maradt, mindössze 62,65 kilométert kellett legyőzniük a párosoknak. Az élen nem is változott a helyzet, mivel Solberg, Grönholm és Märtin sem kockáztatott. Solberg ezzel együtt gyorsabb volt üldözőinél és növelte előnyét a verseny végére.

Győzelméhez kétség sem férhetett, hiszen az első szakasztól vezette a versenyt. A norvégnek ez volt idei második győzelme, amivel átvette a vezetést az egyéni pontversenyben is.
A két Peugeot-os dobogós helyének köszönhetően pedig a csapatuk került az élre a pontversenyben. Grönholm elégedetten nyilatkozott, hiszen egész hétvégén hangsúlyozta, hogy ezúttal a második hely a célja.

Märtin teljesítménye figyelemreméltó, mivel az új autóval minden versenyen pontszerző helyen zárt. Ugyanez korábbi csapattársára Duvalra nem mondható el, hiszen mindhárom versenyt pont nélkül zárta.

Az utolsó napra nyitva maradt a kérdés, kié lesz a negyedik hely. A 13. szakaszt Sébastien Loeb nyerte meg, de így is 25 másodpercre volt a negyedik pozíciótól. Rovanperä volt ekkor a második leggyorsabb, így megelőzte Toni Gardemeistert és ő állt a negyedik helyen. De még ekkor sem dőlt el semmi, mivel az utolsó szakasz viszonylag hosszú 44 kilométeres volt.
A Citroen francia versenyzője fantasztikusan hajrázott és mindkét finn ellenfelét megelőzve zárta a versenyt, ezzel megszerezte az öt pontot érő pozíciót. Rovanperä lett az ötödik és Gardemeister a hatodik, ami a Ford sorozatban 47. pontszerző helye.

Rovanperä-nak az utolsó gyorson egy néző hülyeségével is meg kellett küzdeni, aki egy kővel megdobta a Lancert, aminek betört a szélvédője.

Gilles Panizzi nyolcadik lett, ami két pontot hozott a Mitsubishinek, mivel előtte végzett a privát Warmbold is. A japán csapat autói ellentétben a tavalyi évvel már megbízhatóak, minden versenyen mindkét autójuk pontszerzőként zárt.

2005.03.14

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok