![](//static.lhp.hu/lhp.hu/keptar_cikkek/belyegkep/6/00/2006.jpg?1722076955)
Végülis papírforma
Végülis papírforma. Mármint, hogy Loeb nyert. De, hogy ilyen brutális különbséggel verje a mezőnyt, na ez azért durva és meglepő. Kellett hozzá, hogy a másik két világbajnok (és ellenlábas), Solberg (2003) és Grönholm (2000, 02) feladja, de semmi sem kisebbíti az extornász érdemeit - a Citroen francia klasszisának eszében sincs lassítani, nem elég neki a tavalyi korona, meg is akarja tartani, duplázni, nyerni és nyerni és megintcsak nyerni.
![](http://lhp.hu/bohi/kepek/loeb01.jpg)
Loeb tavaly rekordbeállító hat viadalt nyert, most meg még tíz futam van hátra, és máris négynél tart... Egyéniben faképnél hagyta ellenfeleit, 11 pont az előnye.
Loeb idei negyedik győzelme, sorozatban a harmadik. Kezdte ugye a szezonnyitó Montén, fölényesen, már akkor Schumachereztem, aztán Svédországban olyan történt, ami maximum szökőévenként szokott: kiesett (nem bírta a Xsara). Mexikóban óriásit hajrázott, hogy azt követően Új-Zélandon, Szardínián és most ugye Cipruson is szanaszét verje a riválisokat...
Loebnek ez már karrierje 14. futamgyőzelme, azaz csak kettő kell hozzá, hogy beérje a jelenlegi társaság legeredményesebbjét, Grönholmot. Ugyanakkor kettővel húz már Solberg előtt. Én azt hiszem, 2005 novembere tájékán már azt fogom írni, arról fogunk beszélni, hogy Sebastien Loeb, a Citroen 31 éves franciája a mezőny legleglegje, nem mellékesen kétszeres világbajnok.
Mert hihetetlen céltudatos, precíz és gyors. Autója, a már leírt Xsara WRC pedig a legjobb, C4 ide, PSA kivonul oda. Apropó, Frequelin főnök úr valami olyasmit nyilatkozott, hogy 2007-ben visszatér a Citroen, meg, hogy szeretnék (és nemcsak ők), ha kevesebb, monnyuk 12 futamból állna egy szezon (mert arra van lóvé).
A Citroenről még annyit, hogy ha Duvalon múlik, nem lesz meg a zsinórban harmadik konstruktőri világbajnokság. Mert a még mindig zöldfülű belga folyton eldobja a vasat. Gyors, nagyon is az, de hibázik, és ez sokba kerülhet neki meg a csapatnak is. Most éppenséggel porig égett a Xsarája. Sőt, Stephane Prevot navigátor állítólag kijelentette, hogy nem akar többé Francois mellett diktálni (meg rettegni és blamálni)... Hamarosan okosabbak leszünk.
Ami a gyári pontversenyben jelenleg még vezető másik PSA-bandát illeti: a Peugeot-nak ismét Märtin szállította az értékes pontokat. Mert Grönholm újfent kiesett. Märtin mind a hat eddigi versenyen minimum ötödik lett, Grönholm bezzeg már kétszer kapitulált. Az észt kiválóság fel is jött harmadiknak, megfogta Solberget - "Magic Marcus" viszont lemaradt.
![](http://lhp.hu/bohi/kepek/gardemeis01.jpg)
A peugeot-s Märtin mellett Gardemeister az, aki eddig minden meccsen pontot szerzett. Nem véletlen, hogy előbbi harmadik, utóbbi negyedik az összetettben.
A Fordnak sikerült, azaz megvan a nagy rekord. Jelesül zsinórban (a 2002-es Monte óta) ötvenedszer ért célba legalább egy kékoválos egység pontszerző helyen - nagyon nem semmi. A Citroen Xsara mellett a Ford Focus a legmegbízhatóbb, strapabíróbb, masszívabb WRC, ez tény. Ciprus konkrétan nekik sikerült a legjobban a Gardemeister és Kresta szorgoskodta 11 ponttal, ki is előzték a Subarut. Gardemeister pedig a dicső negyedik helyen van egyéniben.
Subaruéknak fekete hétvégéje volt, hiszen arra számítottak, hogy Solberg visszavág, győz, miegymás. Erre kiesett, nem bírta az Impreza. Atkinson is csak nagy nehezen vergődött el a célig, pár pontocskáért. Solberg is, a Subaru is lépéshátrányban.
Mitsubishiéknél Rovanperä remekül autózott, de neki is meggyűlt a baja a körülményekkel - hetedik helye mindezek fényében nem is rossz. Panizzi is hozott egy pontot. Végül is ragadnak a Subarura. Skodáék is jók voltak pár gyári pontra, de semmi több. A Fabiával egyszerűen képtelenek komoly eredményre. Nem részeredményekre, hanem eredményre.
![](http://lhp.hu/bohi/kepek/stohl01.jpg)
Hiába, a Xsara a legjobb autó. Stohl privátként is ezüstig vitte vele.
És akkor a privátok, akik bizony nem egy gyári alkalmazottat alaposan elpüföltek, nem kis meglepetésre: az osztrák Manfred Stohl, Ilka Minor páros volt a legjobb nem gyári a Kronos-féle, OMV-támogatta Citroen Xsarával. Másodikként... Stohl legjobbja, persze. Sokáig úgy volt, hogy még egy privát dobogós lesz, Petter fivére, a norvég Henning Solberg (oldalán Cato Menkeruddal) végül negyedik lett Forddal, ezért is kalap le. Még egy privát pontszerző: a svéd Daniel Carlsson Peugeot 206-ossal.
És egy pár mondat a versenyről is, amely az egyik, ha nem a legnehezebb, a legkeményebb rali. Hőség, szűk utak szakadékkal, kövekkel, porral, extrém defektveszéllyel, stb. A 65 km/h alatti átlagsebesség is magáért beszél... 62 nevező volt, 54 induló, 39 egység ért célba.
Már egy kis statisztikával vegyítve: Solberg vezetett az első szakasz után, aztán Loeb végig. WRC szakaszgyőzelmek: Loeb 14, Gardemeister 3, Solberg, Panizzi, Märtin 1-1-1, másképp Citroen 14, Ford 3, Subaru, Mitsubishi, Peugeot 1-1-1, megint másképp Michelin-Pirelli 17-3. (Azért 20 a 18, mert két gyorson egál volt, Loeb és Gardemeister, illetve Loeb és Panizzi között.)
![](http://lhp.hu/bohi/kepek/tribassi01.jpg)
Legalább egy kis N-es siker a Subarunak...
PWRC: Higgins volt az élen a harmadik gyorsig, aztán az ebben a kategóriában újonc Tirabassi a célig. Szakaszgyőzelmek: Pozzo 6, Arai 5, Nutahara, Tirabassi, Villagra, Higgins, Pons 1-1, másképp Subaru-Mitsubishi 13-3.
Benikék
Bár a szabály lehetővé tette volna, hogy Benik Balázs és Vinoczai Attila a pénteki gyors kiesés után szombaton visszaüljön a Focus WRC-be, a csapat úgy döntött, nincs értelme a folytatásnak. "Folytathatnánk, de nem tesszük" - mondta Benik. "Az autó súlyos sérüléseket szenvedett. Sok más mellett ki kellett cserélni a váltót, a teljes első futóművet, a kuplungot. A pályák gyilkosak, nemcsak a mi autónk, sok más versenygép is megsínylette a rendkívül nehéz körülményeket. Nehéz volt ezt a döntést meghozni, de úgy látjuk, hogy nincs értelme folytatni."
(origo)