HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Egyliteres fogyasztású VW, és megvehető

t: 4044

Egyliteres fogyasztású VW, és megvehető

Régi hagyomány a Volkswagennél, hogy kis fogyasztású autókkal igyekeznek igazolni mérnöki tudásukat. A 3 literes fogyasztású Lupo óta azonban leginkább csak tanulmányautókat láttunk ebben a műfajban – egészen mostanáig. A német óriásvállalat ugyanis betartotta az ígéretét: szériagyártásba küldik az XL1-est, amelyet eddig csak prototípusként láthattunk.



A szériagyártású XL1 persze aligha lesz népautó. Az árát nem ismerjük, de a műszaki megoldásait igen, így nemigen maradhattak illúzióink. A 3,888 méter hosszú, de csupán 1,665 méter széles, felfelé nyíló ajtós gép csupán 795 kilogrammot nyom, ami elsősorban a karbonszálas műanyag váznak és karosszériának köszönhető. A lassításról kerámia féktárcsák gondoskodnak, a hajtáslánc pedig benzin-elektromos rendszerű. A 47 lóerős, 800 köbcentis kéthengeres TDI dízelt egy 27 lóerős villanymotor és egy 5,5 kWh-s Li-ion akkumulátor-csomag egészíti ki. Ennek, és a 0,189-es légellenállási tényezőjű, nyúlánk formának köszönhető a szuperalacsony fogyasztás. Az autó 0,9 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert, de ha kell, egész gyorsan is haladhat. 160 km/h a végsebessége, de ennél valószínűleg többet is tudna, ha nem korlátozná az elektronika.



A fogyasztási adat persze nem tűnik egészen őszintének. Alighanem úgy igaz, ha otthon már feltöltöttük az akkumulátort, mivel a gyáriak szerint is 500 kilométer az autóval megtehető távolság, ha csak a 10 liternyi gázolajat használhatja fel – ez pedig 2 literes átlagot jelent 100 km-re. Ugyanakkor tisztán villanyautóként is használható az XL1, így 50 km-t tehet meg egy töltéssel, a dízelmotor bekapcsolása nélkül.



Az áramvonalas csoda tehát olyan műszaki megoldásokat vonultat fel, amelyek eddig legfeljebb elképesztően drága szupersportkocsikban fordultak elő. Valószínű, hogy az ára is ennek megfelelő lesz, és ezért nem állítottak rá egy nagyobb üzemet a gyártásra. Készül majd, de csak megrendelésre, és első nekifutásra 50 autót gyártanak csupán. Komolyabb érdeklődésre persze több is készülhet, de azt egyelőre a VW sem tudja egész biztosan, hogy mire számítson.

index

2013.02.22

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok