HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Rally > A Bamako-rali számokban

t: 4447

A Bamako-rali számokban

A Bamako-csoda
Micsoda?! Budapest–Bamako-rali? Na ne vicceljünk már! Bevallom őszintén, még tavaly is egy kézlegyintéssel és egy széles mosollyal „intéztem el" a Nagy Afrikai Futamot, de idén, hogy csatlakoztam a mezőnyhöz, alaposan megváltozott a véleményem.

Soha nem felejtem el a 2010-es versenyt. Eseménydús két hét van mögöttem, sok-sok éjszakát átmesélhetnék a velem történtekről: a sátorban alvástól kezdve a sivatagi autózáson át egészen a köves, sziklás terepen száguldásig. Talán el sem hiszik, emberek mennyit güriztek azért, hogy A pontból B-be jussanak, hányszor kellett felállniuk – szó szerint – a földről, s miként próbálták nemcsak az előttük tornyosuló akadályokat, de saját magukat is legyőzni.

Láttam csúnya baleseteket, sérüléseket, szívszorító pillanatokat, sírást, mosolyt, örömöt és bánatot. Minden egyes nap újra és újra bebizonyították számomra a résztvevők, hogy nem létezik lehetetlen.

Soha nem gondoltam volna, de a Bamako-rali „kinőtte magát". Túlzás nélkül állíthatom, a verseny fogalommá vált Afrikában. S ez főleg a magyar „kalandoroknak" köszönhető.

Nem tagadom: jó volt két hétig közéjük tartozni.

Pálszabó Zoltán

1

csapatot zártak ki a szervezők. A Wonderers Car Team tagjai jelentős mennyiségű alkohol elfogyasztása után egymással verekedtek, és többször inzultálták a többi résztvevőt. Néhány nappal a verseny vége előtt a szervezők leszedték a rajtszámot a bajkeverők kocsijáról.

21

ponttal előzte meg a viadalt megnyerő „A www.homokdune.hu bemutatja" elnevezésű csapat a második helyen végző „We solve it... BBT2"re keresztelt alakulatot. A bajnokok egyébként nem haza, hanem Dél-Afrikába, Fokvárosba indultak tovább – természetesen autóval.

35

A Sebestyén Sándor, Kis Róbert páros kapta a Sandlander „Legpozitívabban gondolkodó" egységnek járó különdíját. A duó az első afrikai napon folyóba hajtott, autójuk elromlott, de nem adták fel a küzdelmet. Bérelt kocsival a 35. helyen értek célba.

50

esetben kellett a rali orvosi csapatának segítséget nyújtania a sérült versenyzőknek: hasmenéssel, benőtt körömmel, lábgombával és szem-, valamint torokfájással is fordultak orvoshoz a résztvevők. Összesen négyen kerültek kórházba, csigolya-, kar-, csukló- és ujjtöréssel.

160

A szervezők tájékoztatása szerint összesen körülbelül ennyi csapat nevezett a január 16-án elrajtolt Budapest–Bamako-ralira. Közülük volt, aki a kaland-, és akadt, aki a versenykategóriába nevezett – utóbbit a nagyjából nyolcvan indulóból negyvenkettő zárta értékelhető eredménnyel.

252

órát dolgoztak összesen a két hét alatt a viadal hivatalos szervizrészlegének tagjai. Ez annyit jelent, hogy beleszámolva az utazást az adott rajttól a célig, naponta tizennyolc órát voltak „szolgálatban" a szakemberek.

1000

autógumit minimum „elfogyasztott" a mezőny. Akadt olyan egység, amelynek négyszer is kereket kellett cserélnie, mert a köves, sziklás terep iszonyatosan igénybe vette a technikát és az alkatrészeket.

7400

kilométert tettek meg az egységek két hét alatt a budapesti rajttól az agadiri célig. A mezőny Magyarországon, Szlovénián, Olaszországon, Franciaországon és Spanyolországon keresztül, Marokkót körbe utazva jutott el a végállomásra.

12 000

liter üzemanyagot fogyasztott összesen a „Nagy Afrikai Futam" hivatalos szervizkamionja és versenykamionja (előbbi legénysége a táborban, utóbbi a pályán is segített a bajba jutott egységeknek) a tizennégy napos eseményen.

26 000

kilogramm adományt visz a Budapest–Bamako-rali kamionja Mauritániába és Maliba a rászorulóknak. Bár a verseny útvonala nem hagyta el Marokkót, a teherautó katonai kísérettel elindult Bamakóba.

Végeredmény

1. A www.homokdune.hu bemutatja, 1779 pont

2. We solve it... BBT2, 1758

3. Green Network, 1752

4. Snickers Team, 1742

5. Honvéd Dream Team, 1693

6. CARCADE ONE, 1609

Blikk.hu

2010.01.31

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok