HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Új Turneo elektromos hajtáslánccal

t: 3064

Új Turneo elektromos hajtáslánccal

Új megjelenésű Ford Tourneo Connect mutatkozott be a 2009-es Genfi Autókiállításon - a modell utasterében és külsején is új vonások fedezhetők fel.

A Genfben kiállított jármű ugyanakkor még egy szempontból különleges volt – ez pedig a tanulmány formában is működőképes akkumulátoros, elektromos hajtáslánc (BEV), amely mutatja, hogy a Ford milyen agresszíven igyekszik globális elektromos offenzíváját Európára is kiterjeszteni.

A Tourneo Connectben bemutatott BEV hajtásláncot a Ford a Smith Electric Vehicles-el közösen fejlesztettük ki. Ez a vállalat Európa piacvezető akkumulátor-specialistája a haszonjárművek területén, és az Egyesült Királyságban működő Tanfield vállalatcsoport tagja.

A Smith 1920 óta járművek tízezreit alakította át akkumulátoros, elektromos hajtásúra. Az Egyesült Királyságban és bizonyos európai piacokon a Smith jelenleg is kínálja a Ford Transit közepes méretű haszonjármű elektromos változatait a flottavásárlóknak, s az év későbbi szakaszában bemutatja a Ford Transit Connect kishaszonjármű elektromos változatát is. Ez az a technológia, amely bekerült a Tourneo Connect BEV koncepcióba is.

"A Tourneo Connect BEV koncepció hűen tükrözi a Ford együttműködését a Tanfielddel, s a vállalat szándékát, hogy Európára is kiterjessze a globális elektromos autó-értékesítést,” – fogalmaz John Fleming, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója, "A technológia már rendelkezésre áll a haszonjárművekben való alkalmazásra, s a 2009-es Chicagói Autókiállításon megerősítettük, hogy partnerünkkel, a Tanfielddel együtt 2010-ben Észak-Amerikában bevezetjük a Transit Connect BEV modellt.”

"Bár a technológia a Genfi Autószalonon még csak koncepcióként volt látható, amennyiben elegendő érdeklődés mutatkozik iránta, ez a csöndes és emissziótól mentes megoldás hamar bevezethető lenne a Tourneo Connect modellben. Úgy véljük, hogy ideális megoldás lehetne taxik, hotelek által használt minibuszok vagy hasonló rendeltetésű autók városon belüli alkalmazásra,” – tette hozzá Fleming.

“A Ford Connect járműcsalád kínálatának kiegészítése akkumulátoros, elektromos hajtással logikus lépés a még takarékosabb üzem és a fenntarthatóság felé vezető úton,” – fejtette ki Derrick Kuzak, a Ford Globális Termékfejlesztési alelnöke. “Tisztában vagyunk azzal, hogy nagyon sok flottavásárlónk fejezte már ki érdeklődését az elektromos üzemre való átállásra. Amennyiben kihasználjuk globális csapatunk és termékportfoliónk előnyeit, képesek leszünk ezt a környezetbarát és csöndes modellt kishaszonjárműként piacra dobni, s hiszünk abban is, hogy a Tourneo Connect elektromos személyautóként is komoly jövő előtt áll.”

A Tourneo Connect BEV koncepciót a Ford az elektromos hajtás szakértőjével, az Egyesült Királyságban működő specialistával és a Tanfield csoport tagjával, a Smith Electric Vehicles vállalattal közösen alkotta meg.

A Ford 2007 óta működik együtt a Tanfielddel a Ford alapokra épülő elektromos hajtású autókkal, például a Transit közepes méretű haszonjárművel és a Transit Conecttel kapcsolatban. Az Egyesült Királyságban és bizonyos európai piacokon a Tanfield már jelenleg is kínálja a közepes méretű Transit haszonjármű elektromos változatait a flottavásárlóknak, és a várakozások szerint az év későbbi szakaszában leszállítja az első Transit Connect BEV modelleket is.

Ami a Tourneo Connect BEV tanulmányt illeti, a legmodernebb akkumulátoros, elektromos technológiát alkalmaztuk benne. A 21 kW/órás lítium-ion foszfát akkumulátor egység az energiát az 50 kW teljesítményű, állandó mágneses villanymotorhoz továbbítja, míg a hajtónyomaték egyfokozatú váltóművön keresztül jut el a féltengelyekhez. Ezzel a konfigurációval a Smith Electric Vehicles célja a 160 km-es hatótávolság és a 113 km/órás végsebesség elérése.

A jármű újratöltése nagyon könnyű feladat: a fedélzeti töltő segítségével akár normál, hálózati csatlakozóba is bedugható, s a teljes töltés mintegy 6-8 órát vesz igénybe.

"Miután a Fiesta Van modellel haszonjárműveink palettáján is bevezettük a kinetikus dizájn formanyelvet, szerettük volna, ha a Transit/Tourneo Connect sorozat is jobban illeszkedik a család megújult arculatába," – mondta Chris Bird, a Ford Európa formatervezésért felelős igazgatója. "Ezzel egy időben azonban az volt a szándékunk, hogy megőrizzük a modell külső robusztusságát, és az utóbbi időben bemutatott személyautóinkéhoz hasonlóvá alakítsuk a belső tereket. Véleményünk szerint a Tourneo Connect személyszállítóként sokkal vonzóbb lett, ugyanakkor megtartotta kemény, strapabíró látványát is."


autohirek.hu

2009.04.15

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok