HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Kicsi kocsi, de nagy fazon - A Chevrolet bemutatta a vadonatúj Sparkot

t: 2805

Kicsi kocsi, de nagy fazon - A Chevrolet bemutatta a vadonatúj Sparkot

Összetéveszthetetlen, szögletes formája energiát és szellemet sugall, arra utalva, hogy ezt a miniautót élvezet vezetni, és tiszta nyereség tartani. Tüzes 1.0 és 1.2-literes, négyhengeres benzinmotorjaival és ötajtós, lejtőshátú, variálható karosszériájával a Chevy Spark fenekestől felforgatja Európa kiskocsi-piacát. A jövő év elején kereskedelmi forgalomba kerülő kocsi annak a Beat koncepcióautónak a gyártható változata, amely egyike volt az autókiállításokat 2007-ben végigjáró három Chevy tanulmánytervnek. Közel kétmillió internetes szavazó túlnyomó többsége látta benne az ő autóját.

„A Spark friss szellőként tör be Európa növekvő kiskocsi-piacára” – mondta Wayne Brannon, a GM Europe Chevrolet márkáért felelős alelnöke. „Takarékos, célszerű és szemrevaló kocsi, nagyon megéri az árát.”

Nem „aranyos vagy cuki”, hanem „erős és penge” – ezt látják, akik megfordulnak az utcán a Spark után! Sarkos stílusa szakít a megszokottan gömbölyded formákkal, semmilyen látványelem sem utal kis méreteire. A Spark folytatja a Chevrolet design-forradalmát, izgalmas vonalakat hozva az értékszegmensbe.

Az egyterű karosszéria élvonalai ékszerű kontúrt rajzolnak ki, széles vállak közé foglalt üvegekkel, szoborszerűen megformált sárvédőkkel és mandulavágású fényszórókkal. Az egyöntetű küllemet nem zavarják meg utólag felbiggyesztett védőcsíkok, díszlécek. A markáns, kétnyílásos hűtőmaszk erőteljesen kiformált géptetőbe megy át a fényszórók felett. A maszk alatt a ködfényszórók keretének vonala és az alsó beömlőnyílás kelti az előremozgás érzetét. 13, 14 vagy 15 colos gumikkal jól kitöltött, izmos kerékívek mutatják ugrásra készen lekuporodottnak az autót.

A letisztult felületekbe simuló ajtókilincsek és az integrált spoiler éppúgy meghatározó elemek, mint a jellegzetes Chevy hátsó lámpák – ezek is hozzájárulnak az „ez kell nekem!” érzéshez. A célszerű és vagány kiállású Chevy Spark öntudatos városi autó, amely büszke a kicsinységére.

A Spark meglepően tágas utasterének progresszív berendezése méltó a küllemhez. Minőségi anyagok és gondos kidolgozás jelzi, hogy egy kiskocsi sem feltétlenül spártai, sőt lehet kimondottan értékes hatású is. A világos és aktivitásra biztató utastér fókusza a Chevrolet jellegzetességének számító „kettős cockpit”. A műszerfal textúrázott felülete kétoldalt az ajtókárpitokon folytatódik, olyan tágasság hatását keltve, amely rácáfol a Spark méretére.

A külső fényezés színe megjelenik a műszerfal alján és az ajtóbetéteken is. A főműszerek a Chevy karakteres jég-kékjében csillognak, fiatalos látványt eredményezve. A nagy sebességmérőből és a digitális fordulatszámmérőből álló műszeregységet a motorkerékpárok inspirálták – ez is szembeötlő részlet. A rádió, a fűtés-szellőzés és a navigátor kijelzői a mutatós középkonzolon sorakoznak. Két pohártartót és több kis rakodóhelyet a kormányküllőkre rímelően alumíniumból készült váltókarnál helyeztek el.

A 3640 mm hosszú Spark tengelytávja nagyvonalú 2375 mm, miáltal elöl és hátul is a kategória legnagyobbja a lábtér. Az üléseket világos, kontrasztos szövettel kárpitozták, a csúcsmodelleken díszöltéssel ellátva. A parkolást megkönnyítően rövid hátsó túlnyúlás ellenére átlagfeletti, 170 literes a csomagtér, amely a 60/40 arányban osztott támla ledöntésével 994 literesre nő. Mind a négy ajtóban jókora zsebet helyeztek el, a tetőre pedig tetőcsomagtartót lehet szerelni, ami egyáltalán nem általános e kategóriában.

A gazdag felszerelés többek között állítható magasságú vezetőülést, állítható kormányoszlopot, elektromos első ablakemelőt, fűthető első ülést, kormányról kezelhető rádiót, elektromos külső tükröt, fedélzeti számítógépet és odafagyástól védett ablaktörlőket tartalmaz.

Az újonnan kifejlesztett, alumíniumépítésű, négyszelepes, 1.0 és 1.2-literes benzinmotorok teljesítménye 66 LE/49 kW és 78 LE/58 kW, fogyasztásuk 5 liter alatti, CO2 emissziójuk 120 g alatt marad (Euro 5). Az 1.2-es parádésan, 12,4 másodperc alatt gyorsít százra. Mindkét motorhoz ötfokozatú sebességváltó tartozik.

A benzinkutat fölöttébb ritkán felkereső Spark halk és finom futása a nagyobb autókéval vetekszik. A háromszintű zajcsökkentés elsősorban a padló, az első válaszfal és a belső karosszériaelemek szigetelésére összpontosított. A futómű elöl MacPherson rendszerű, hátul helytakarékos csatolt lengőkaros. Opcióként elektronikus menetstabilizáló (ESC) kapható. Alapfelszerelés a két front- és az oldallégzsák, illetve a függönylégzsák. Az első övek előfeszítősek, és hárompontos öv jut a hátsó utasoknak is. A Spark várhatóan kiváló EuroNCAP törésteszt-értékelést kap majd.

Az utóbbi három évben Európa kiskocsi-piaca egymillió alattiról közel 1,4 milliónyira nőtt, és az arany csokornyakkendős márka kiváló ár-érték arányát képviselő Spark várhatóan jóval megnöveli a Chevrolet piaci részesedését, különösen Nyugat-Európában. A Spark egyrészt új energiával tölti fel a Chevrolet kiskocsi-kínálatát, másrészt tovább lép azon az úton, amelyet az idén tavasszal útnak induló Cruze kompakt szedán nyit meg. Mindkettő a márka új, kifejező formanyelvét beszéli. Jövőre csatlakozik hozzájuk egy vadonatúj kompakt többcélú autó (MPV), a tavaly bemutatott Orlando koncepció alapján.

A Chevrolet továbbra is Európa leggyorsabban növekvő jelentős autómárkája. Noha 2008 második felében nehezek voltak a piaci körülmények, a Chevrolet csaknem 11 százalékkal növelte értékesítését, és a földrészen először léte túl a félmilliót. A Spark, a Cruze és az Orlando további lendületet ad e sikertörténetnek.

autohirek.hu

2009.03.18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok