HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Megérkezett az EQUUS, a Hyundai új luxus zászlóshajója

t: 2721

Megérkezett az EQUUS, a Hyundai új luxus zászlóshajója

- Értékesítési terv a koreai piacra: 13.000 darab idén, 19.000 db 2010-ben
- 63,7 – 105 millió koreai won (kb. 9,8 – 16 millió Ft*) vételár
- A második félévben érkezik az exkluzív 5,0 literes, nyújtott tengelytávú kivitel

Megjegyzés: az itt szereplő valamennyi adat a koreai belpiacos specifikációjú modellre vonatkozik.

Az EQUUS, a Hyundai Motor Company új zászlóshajója a napokban érkezik meg a koreai márkakereskedésekbe.

A rég várt luxusszedánt Chung Mong-Koo, Dél-Korea legnagyobb autógyártójának elnök-vezérigazgatója leplezte le azon az ünnepségen, amelynek a Grand Hyatt Seoul adott otthont, és amelyen több mint ezer VIP vendég vett részt, köztük Dél-Korea miniszterelnöke, Han Seung-Soo.

„Ez az az autó, amely a legmagasabb szintre emeli majd a Hyundai márkát” – mondta Chung elnök-vezérigazgató a bevezetési ünnepségen.

A Hyundai gyártási, tervezési és formai kifinomultságának csúcsát képviselő, vadonatúj EQUUS hatékonyan száll majd szembe az importmárkákkal a koreai luxusszedánok piacán, és mint ilyen, a legjobb német és japán modellekkel veheti fel a versenyt.

A tíz év után nyugdíjazott, első generációs EQUUS utódját a VI Projekt kódnév alatt fejlesztették ki. A fejlesztőmunka három éven át tartott, és mintegy 500 milliárd wonos (kb. 76,8 milliárd Ft*) összesített beruházási értéket képvisel.

A Hyundai az idei évben 13 ezer darabos forgalomra számít a koreai piacon, majd 2010 során 19 ezer darabra szeretné növelni az éves hazai eladásokat. Az új zászlóshajó a külföldi piacokon (Kína, Közel-Kelet) is megjelenik majd az év második felétől kezdődően.

Az EQUUS négy felszereltségi szinten kapható. A VS380 belépőmodell listaára 63,7 millió won (kb 9,8 millió forint), a csúcskivitel VS460 Prestige pedig 105 millió wonba (kb 16 millió forint) kerül. Az év későbbi szakaszában jelenik meg a kínálatban a nyújtott tengelytávú változat, amelyet az ötliteres Tau V8 motor hajt.

HAJTÁSLÁNCOK

Az EQUUS két kifinomult motorral választható: a Lambda 3.8 V6, illetve a díjnyertes Tau 4.6 V8 motorokkal. A maximális teljesítmény, illetve a minimális károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás érdekében mindkét motor teljes egészében alumíniumépítésű, mindkettő fokozatmentesen változó szelepvezérlést és változó hosszúságú szívócsövet kapott; ezenfelül, mindkét erőforráshoz hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik. A 290 lóerős, 358 Nm forgatónyomatékú Lambda V6 üzemanyag-fogyasztása csupán 10,75 l/100km. A Tau 4.6 V8, amelyet a detroiti Ward’s Autos beválasztott 2009 tíz legjobb motorja közé, 366 lóerő teljesítményt és 440 Nm forgatónyomatékot ad le, átlagos üzemanyag-fogyasztása 11,36 l/100km.

FELFÜGGESZTÉS

Az EQUUS elöl és hátul egyaránt ötlengőkaros felfüggesztést kapott, könnyű alumínium keresztlengőkarokkal. Az autóiparban meglehetősen szokatlan a mindkét tengelyen alkalmazott multilink kialakítás, ám a kerékgeometria és a persely-karakterisztika gondos optimalizálása révén a fejlesztők ideális stabilitást és menetkomfortot értek el. Ami a lengéscsillapítást illeti, a Hyundai a ZF-SACHS vállalattal együttműködve fejlesztette ki az amplitúdó-szelektív lengéscsillapítókat (ASD). Ezeket innovatív nyomáscsökkentő szeleppel szerelték fel; ilyen megoldással csupán egyetlen más modell rendelkezik a világon: a Hyundai Genesis luxusautó. A légrugózás elektronikus szabályozása minimális szintre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és egyéb nem kívánatos karosszéria-mozgásokat.

Az EQUUS emellett elektromos rögzítőféket kínál, amely automatikusan old, amint a vezető D-be mozdítja a váltókart. Az autó elektrohidraulikus szervokormánya pedig az üzemanyag-fogyasztásra van jótékony hatással.

BIZTONSÁG
Az EQUUS új mércét állít a menetbiztonság terén, köszönhetően annak a menetstabilizáló rendszernek, amely sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, ütközést megelőző rendszert, harmadik generációs, intelligens sebességtartó automatikát (SCC) és egyéb alrendszereket egyesítve kínál felülmúlhatatlan aktív és passzív biztonságot. Az intelligens optikát alkalmazó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű irányjelzés nélkül készül elhagyni a forgalmi sávot. Az SCC radarhullámokat bocsát ki, és automatikusan úgy működteti a fékrendszert és a fojtószelepet, hogy biztonságos követési távolságot hagyjon az elöl haladó jármű mögött. Amennyiben balesetveszélyt észlel, az ütközést megelőző rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket, figyelmeztető jelzést aktivál a központi TFT-LCD kijelzőn, majd hangjelzéssel és a biztonsági öv rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt. Ha az ütközés elkerülhetetlen, a létező legjobb biztonság érdekében automatikusan maximálisra növeli a fékerőt, és a másodperc törtrésze alatt feszesre húzza az elülső biztonsági öveket.

További fontos biztonsági újdonság a most bevezetett, vezetőoldali térdlégzsák. A két elülső, négy oldalsó és két függönylégzsákkal együtt összesen kilenc légzsákot kínál a modell.

Az elöl és hátul elhelyezett videokamerák parkolásnál és tolatásnál láthatóvá teszik a holttereket, és ezzel segítenek elkerülni a baleseteket, míg az új parkolássegítő rendszer a kamera képére vetített számítógépes grafika segítségével informálja a vezetőt. A nagy intenzitású ívkisüléses lámpatesteket alkalmazó, aktív fényszórók a fénykéve szögét a kormány állása szerint módosítva fokozzák a vezetés biztonságát.

KOMFORT ÉS PRAKTIKUM
Akár vezetőként, akár utasként éljük át az EQUUS varázslatos világát, mindenképpen a luxusautózás új szintjére nyerünk bebocsátást.
A kormánykerék és az üléspárnák, valamint a háttámlák is fűtöttek –, ami különösen kellemes meglepetés egy csípős, hideg napon. A forró nyárban ellenben az üléshűtés és a kesztyűtartóba beépített italhűtő hoz enyhülést, míg a hátsó ülések masszázsfunkciója út közben nyújt pihenést és felfrissülést az utasok számára.

Az EQUUS-t emellett fejlett vezetőtájékoztatási rendszerrel (DIS) is felszerelték, amelynek funkciói az érintőképernyőn megjelenő menükből éppúgy elérhetők, mint a gyors elérési gombokkal keretezett tekerőtárcsáról. A DIS jeleníti meg a navigációs térképeket, a mobiltelefon telefonkönyvét (Bluetooth-on keresztül letölthető), illetve ez szolgál a 17 hangszórós Lexicon audiorendszer kezelésére is. Az ennek részét képező Logic7.1 térhangzási rendszer az EQUUS utasterét valóságos koncertteremmé varázsolja.

A sebesség- és fordulatszámmérők közé beillesztett, 3,5 colos kijelző a legkülönfélébb információkat jeleníti meg, méghozzá színes grafikákkal kiegészítve, hála a legmodernebb vékonyfilm-tranzisztoros folyadékkristályos képernyő (TFT-LCD) technológiának.
Az abroncsnyomástól, az audio-video berendezésen át a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerig tizenöt különböző funkció állapota olvasható le erről a nagyfelbontású kijelzőről.


Forrás: hyundai.hu

2009.03.17

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok