HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Az új Porsche Panamera szeptemberben debütál

t: 2963

Az új Porsche Panamera szeptemberben debütál

A Porsche első ízben mutatja be a közeljövőben megjelenő negyedik modellsorozata innovatív belsőtér-koncepcióját.

A Panamera már a Németországban 2009. szeptemberben kezdődő piaci bevezetésére V8-as motorral és luxusfelszereltséggel szerelt csúcsváltozataival is rendelkezésre áll majd. A műszerfaltól egészen a hátsó ülésekig nyúló, folyamatos középkonzollal a négyüléses Gran Turismo minden egyes üléshelyén újszerű térérzettel és az autózás egyedi élményével szolgál. Az utastér optimális ergonómiai körülményeket biztosít a vezetéshez, miközben testre szabott egyes üléseivel az utasok számára is saját személyes szférát teremt. A mély üléshelyzet és a sportosan lapos állású kormánykerék ugyancsak az úttesttel biztosított, a Porsche modelljeire oly jellemző közvetlen kapcsolatot szolgálja. E klasszikus értékek mellett a Panamera utastere egyéni kialakítására is számos lehetőséget kínál. Az összesen 13-féle szín és anyagkombinációban – köztük négy „Bi-Color” összeállításban – kínált, sima és természetes bőrkárpitozások hétféle opcionális belső díszítő berakással kombinálhatók, olyan anyagok alkalmazásával, mint a szénszálas műanyag vagy az „Olive Natur” nyitott pórusú fa.

Kívánságra négyzónás automatikus légkondicionáló is rendelkezésre áll, amely a hőmérséklet, a légbefúvás erőssége és a levegőelosztás üléshelyenként egyéni szabályzását is lehetővé teszi. Az új Panamera utasait már szériakivitelben vezető- és utasoldali első légzsák, függönylégzsákok, illetve az első üléseken oldal- és térd-légzsákok is védik. A hátsó ülésekhez extrafelszerelésként szintén rendelhetők oldallégzsákok.

A Panamera S és 4S esetében a szériakivitelhez tartozó első komfortülések határozottan sportos kialakításúak, s nyolcirányú állíthatósággal szolgálják az utazás legmagasabb szintű kényelmét. Hátul lehajtható középső kartámasszal kiegészített két egyes ülés kínál még a magasabb termetű utasok számára is bőséges láb- és fejteret. A Panamera Turbo elektromos ülésállítási rendszere komfort memóriacsomaggal egészül ki, amely az ülőfelület meghosszabbítását, deréktámaszt és elektromos kormányoszlop-állítást foglal magában. Extrafelszerelésként további lehetőségként például adaptív sportülés vagy elektromosan sokrétűen állítható, hátsó komfortülés is rendelhető.

Első ízben áll Porsche modellhez extrafelszerelésként rendelkezésre a berlini high-end specialista, a világ egyik legnevesebb gyártójaként ismert Burmester - hangzásélményt megkoronázó - surround hangrendszere. Még sohasem került szériamodellbe ekkora akusztikailag aktív membránfelület, amely már az autó tervezésének fázisában is a koncepció alapvető részét képezte: az élő koncertek színvonalát közelítő hangzásélményt több mint 2.400 négyzetcentiméter közvetíti. Az egyedülálló hangzást 16-csatornás, több mint 1.000 watt összteljesítményű erősítő által vezérelt, összesen 16 hangszóró szolgáltatja, amit a 300 wattos Class-D erősítővel működő aktív subwoofer tesz teljessé.

A csomagtartó tekintetében kiválóan megmutatkozik a Panamera koncepciójának magas fokú mindennapos praktikuma, a csomagtér-ajtó feltárultával ugyanis akár négy bőrönd is kényelmesen a hátsó ülés mögé pakolható, mégpedig a magas helynek köszönhetően álló helyzetben felsorakoztatva. A Panamera S és 4S 445, míg a Panamera Turbo 432 literes csomagtartót kínál, amely a hátsó üléstámlák lehajtásával 1.250 literre bővíthető.

A Panamera eleinte kizárólag V8-as motorokkal, hátsó- illetve összkerékhajtással szerepel majd a kínálatban. Már a Panamera S „belépőmodell” hajtásáról is 4,8 literes, 400 LE (294 kW) teljesítményű, V8-as erőforrás gondoskodik, amely opcióként a Porsche hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóján (Porsche Doppelkupplungsgetriebe; PDK) keresztül is hajthatja a hátsó kerekeket. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó gyorsuláshoz 5,4 másodperc szükséges, a csúcssebesség 283 kilométer/óra. Az EU5-szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 10,8 literre, a széndioxid-kibocsátás kilométerenként 253 grammra adódik.

A sportos Panamera 4S modellben szintén 4,8 literes, 400 LE (294 kW) teljesítményű V8-as dolgozik, amelynek nyomatéka a Porsche hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóján (PDK) át ezúttal mind a négy kerékre eljut. A 0-tól 100 kilométer/óráig tartó sprint 5,0 másodperc alatt zajlik, a maximális sebesség 282 kilométer/óra. Az EU5-szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztás ez esetben 100 kilométerenként 11,1 liter, a széndioxid-kibocsátás kilométerenként 260 gramm.

A Panamera Turbo csúcsmodellben 4,8 literes, V8-as biturbo aggregát dolgozik, 500 LE (368 kW) teljesítménnyel, amely szintén a Porsche hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltójához (PDK) csatlakozik. Az összkerékhajtású modell álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsít százas tempóra, s a Turbo végsebessége immár 303 kilométer/óra. A szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztásra itt 100 kilométerenként 12,2 liter, a széndioxid-kibocsátásra pedig kilométerenként 286 gramm adódik.

A Panamera mindegyik változata közvetlen benzinbefecskendezésű motorral, mérsékelt belső súrlódású erőátviteli rendszerrel és könnyűszerkezetes karosszériával készül. A kettős tengelykapcsolós, automatizált PDK-sebességváltó és az új automatikus motorleállítás funkciója (Auto Start/Stop) szintén minden modell kínálatában szerepel. Utóbbi berendezés álló járművön és lenyomott fékpedál mellett – például közlekedési lámpánál vagy torlódáskor – önműködően leállítja a motort.

autohirek.hu

2009.02.24

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok