HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Két Jaguar újdonság Detroitban

t: 2960

Két Jaguar újdonság Detroitban

Az idei Detroiti Autószalonon a Jaguar bemutatta új XKR és XFR modelljeit, amelyek a teljesítményükkel, lenyűgöző menettulajdonságukkal és kifinomult kezelhetőségükkel alapozták meg hírnevüket.

Mike O'Driscoll, a Jaguar első embere így kommentálta az eseményeket: „A 2009-es évet új generációs benzines és dízel motorjaink bemutatásával kezdjük, amelyek mutatói meggyőzőek teljesítmény és gazdaságosság tekintetében, kiemelném közülük az új dízel motorunkat, amit az új XF modellünkbe építettünk be, a fejlesztések eredményeként csökkenteni tudtuk CO2 kibocsátást, és nem utolsó sorban elértük, hogy autóink jóval alacsonyabb fogyasztást produkálnak. Az általunk gyártott autók megfelelnek a modern kor követelményeinek, és a mai vásárlók elvárásainak, magukban hordozva a Jaguar filozófiáját.”

A Jaguar XF korábban már elnyerte két jelentős angol szaklap által is az Év autója díjat, valamit ezen felül több mint 30 elismerést szerzett világszerte, ezért gyanítható, hogy az új XFR folytatja a már hagyománnyá vált díjak begyűjtését. Az új nagy teljesítményű dízelmotor biztosan megfelelő alapja lesz a 2010-es, még tovább fejlesztet modellnek, ahol bevezetik a luxus csomagot is.

A megújult AJ-V8 III. generációs benzines, valamint az új AJV6D III. generációs dízel motorokkal a Jaguar XF a várakozásoknál is nagyobb teljesítményt nyújt majd, csökkentett károsanyag-kibocsátás és csökkentett fogyasztás mellett. A Jaguar XFR-be beépítettük az új V8-as kompresszoros, 510 LE-s motort, amely 0 km/h-ról 100 km/h–ra 4.7 másodperc alatt gyorsul. Az 5.0 literes szívómotor 385 lóerős lesz az XF változatban.

Egyedülálló külső és belső tervezés különbözteti meg a Jaguar XFR-t, az eredeti Jaguar XF változattól. A fordított lengéscsillapítók mellett alacsonyabbra került a levegő beömlő nyílás, szélesített küszöb, hangsúlyos motorháztető, 4 kipufogóvég, körkörös alsó spoiler, egyedülálló ülések, 20 colos alufelnik díszítik.

Az új Jaguar XF 3.0 literes AJ-V6D III. generációs iker turbó motorjai két kivitelben kaphatók majd. Az „S” modellekben egy 275 LE/600 NM- es motor lesz, míg a normál kivitelű Jaguar XF egy 240LE/500NM-es motort kap. Mindkét motor, várakozáson felül teljesít, a Diesel S modell például, 0 km/h - 100 km/h-ra 5.9 másodperc alatt gyorsul. 275 lóerős teljesítményével az Új Jaguar XF 3.0-literes Diesel S modellje 33%-kal erősebb, mint 2.7 Literes TDV6 elődje volt. A 600NM-es nyomaték pedig 61%-kal magasabb, mint az elődénél.

A Jaguar XF modell minden új dízel motorja nagyon jó fogyasztási és CO2 kibocsátási adatokkal rendelkeznek. Mindkét motor kombinált fogyasztása 6,8l/100km - ami 12%-kal kevesebb, mint a korábbi 2.7 literes motoré, míg a CO2 kibocsátásuk 179g/km.

A 2010-es modellévben megjelennek az új generációs Jaguar XK és Jaguar XKR coupe és cabrio, új fejlesztésű, hatékonyabb és erősebb V8-as benzines motor változatai. Fejlesztett belső kiképzés, új struktúrájú alumínium könnyű alváz, kibővített modellválaszték, bevezetett luxus portfólió jellemzi majd az új Jaguar XK-t valaminta Jaguar XKR-t. A mindenben új AJ-V8 III. generációs direkt befecskendezéses motor a Jaguar által eddig gyártott leghatékonyabb erőforrás hajtja majd mindkét típust.

A Jaguar XKR-t 5.0 literes Supercharged AJ-V8 III generációs blokkja 510 LE/625 NM nyomatékkal 4.6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. A Jaguar XK-t 5.0 literes normál szívó AJ-V8 III. generációs blokkja 385 LE/515 NM nyomatékkal 5.2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. A Jaguar gyár ennél a két modellnél is figyelt a környezettudatosságra, így csökkent a fogyasztás és a CO2 kibocsátás, ennek köszönhetően megfelelnek majd a bevezetésre kerülő EURO 5-ös környezetvédelmi előírásoknak.

A Jaguar XK és XKR új első hűtőmaszkot, új hátsó LED lámpákat, és új alsó maszkot kapott. Az utastérben mindkét modellben helyet kapott a Jaguar XF-ben már alkalmazott érdekes és felhasználóbarát Jaguar Drive Selector, sportosítva ezzel az XK luxus karakterét.

autohirek.hu

2009.02.13

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok