HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Jön az új E-osztály

t: 2761

Jön az új E-osztály

Az új E-osztály egy világszerte sikeres Mercedes-modell utóda, amely 2002 óta 1,3 millió gazdára talált, és a világ sok országában számít vezető felső kategóriás limuzinnak.

1947-től, amikor a 170 V elkezdte az E-osztály vérvonalát, tízmillió ilyen autót állítottak elő. Hamarosan pedig itt a legújabb sorozat, melyet a gyártó 2009 márciusára ígér. Az új E-osztály fő ismérvei a teljes körű biztonság és az elsőrangú komfort, valamint a korábbi modellekhez képest akár 23 százalékot elérő fogyasztáscsökkenés.

A fogyasztáscsökkenésben szerepet játszik az E-osztály BlueEFFICIENCY csomagja. Átfogóan csökkentették az alkatrészek és szerkezeti elemek súlyát, új formákat, tökéletesített funkciót vagy hatékonyabb üzemanyag-kezelést vezettek be. Különösen hatásos volt a szélcsatornában végzett munka: 0,25-ös alaktényezőjével az új E-osztály a világ legáramvonalasabb felsőkategóriás limuzinja, négy százalékkal jobb a típuselődnél, ami 130-as autópálya-tempónál 0,25 litert takarít meg 100 kilométerenként. Az újonnan kifejlesztett közvetlen befecskendezéses négyhengeresek kisebb lökettérfogattal adnak a korábbi hathengeresekéhez mérhető teljesítményt. A stratégia szerint könnyebb, kisebb belső súrlódású és hatékonyabb turbómotorok lépnek a korábbi nagy szívómotorok helyébe.

Több mint 50 éve számít az E-osztály, elődmodelljeivel együtt, a biztonság úttörői közé. Az új limuzin a legkorszerűbb asszisztens- és utasvédelmi rendszerek világszerte páratlan kombinációjával folytatja e hagyományt. Koncepciója a valós baleseteken alapul, valóságos „gondolkodó“ partner az autó, amely lát, érez, és a veszélyre reflexszerűen, önállóan reagálva hárítja el a balesetet, illetve mérsékli annak következményeit, így védve nemcsak saját utasait, hanem a többi közlekedőt is.

Egy forradalmi újítást is bevezet az új E-osztály, egy új technika révén ugyanis az autó finoman érzékeli vezetőjének figyelmességét, és idejében figyelmezteti, ha elfáradt. Az alapfelszerelésbe tartozó ATTENTION ASSIST fáradtság-figyelő folytonosan felfog 70 különféle paramétert, mindenekelőtt a kormányzási viselkedést: többéves tapasztalat szerint a túl fáradt autós kisebb kormányzási hibákat vét, amelyeket gyorsan, jellegzetes módon korrigál. Ezt veszi észre a kormány-szögérzékelő.

Külsejében is megújul a modellsorozat. 1995-ben az E-osztály volt az első Mercedes-modell a figyelemfelkeltő négyszemes arccal – amely azóta a típus jelképe lett, de mindig elevenen alkalmazkodik a limuzin önálló, férfias megjelenéséhez. Most a kubizmus geometriai formáinak ihletésével rajzolták újra. Olyanok, mint a sárvédőből kicsiszolt drágakövek! A hűtőmaszk háromdimenziós krómkerete, dinamikus nyilazása és meredekebb állása is jobban illik a sikeres üzletember autójához.

A vonalak és felületek rafinált összjátéka is hozzá tartozik a mai Mercedes-designhoz. Feszesen meghúzott, tiszta vonalak rendezik a homorú vagy domború felületeket. Az oldalvonalak összekötő elemként befolyásolják a teljes karosszériát, tehát az orr- és farrészt is.

Új a hátsó sárvédők fölött feszülő lendületes vonal, amely azok izmos formájának ad kontúrt. A Mercedes-ismerők felfedezik benne az 1953-as „Ponton-Mercedes“ stíluselemét, amely jól kifejezi a múlt és a jövő harmóniáját az E-osztályban.

A Mercedesre jellemző, aprólékos gonddal dolgozták ki az új E-osztály utasterét, ügyelve, hogy minden egyes elemet megragadóvá tegyen a forma, a szín és az anyag, de a funkció is, a harmonikus kompozíció ugyanis a védettség érzetét kelti.

Az új nemzedék tízféle motorral, háromféle futóművel, kétféle design-kivitelben, 12 kerék-gumi kombinációval (16, 17, 18 vagy 19 col), tizenkét külső színben, és hat különböző üléshuzat ötféle színében áll rendelkezésre. A dekorációs elemek választékát megduplázták, a választékban fényes vagy pórusos nemes-fa és alumínium szerepel.

A két fő kivitel, a klasszikus Elegance és a modern, innovatív Avantgarde már nevükben is meghatározzák az új E-osztály alapjait, melyekkel a Mercedes bizonyára megtartja kategóriájában kivívott népszerűségét és sikerességét.

autohirek.hu

2009.02.11

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok