A Peugeot egy évvel ezelőtt kezdte meg a 207 forgalmazását Franciaországban és a legfontosabb európai piacokon...
A 207 a Peugeot negyedik ajánlata az európai kisautó kategóriában, amelyben a márka a 107, az 1007, a 206 és a 207 alkotta «ászpókerrel» van jelen.
Most ezt az ajánlatot a 207 SW, és vele a kisautóban megtestesülő szabadidő szellemiség egészíti ki.
A gyorsítás jegyében
A 207 kínálat felgyorsult bővítését is jól szemlélteti a 207 SW, amelyet július 12-én kezdenek forgalmazni Franciaországban. Mindössze tizenöt hónap választja el egymástól a 207 limuzin és SW megjelenését, míg a 206 idején negyven hónap telt el a két változat piacra dobása között.
A már bevezetett három- és ötajtós limuzinhoz, a 207 CC-hez és és a 207 RC-hez hasonlóan az új karosszériatípus is a 207 modellpaletta átfogó kínálatának kibontakozását szolgálja.
A 207 SW az elődje nyomdokain lépkedve most átveszi a stafétabotot a 206 SW-től, amely a forgalmazás első teljes évétől (2003) kezdve piacvezető lett a francia és európai B2 kombi kategóriában. A 207 SW elődjéhez képest igazi generációs ugrást hajtott végre, és új ütőkártyákkal kívánja szélesíteni a lehetséges ügyfelek körét.
Az új 207 SW
- egyszer 207 - az alapváltozat erős stílusából és dinamikus egyéniségéből merít, örökli koncepciójának kidolgozottságát és nyilvánvaló autós erényeit.
- egyszer «SW» - ez a két betű a Peugeot világában az esztétikus, kiegyensúlyozott és világos vonalakkal megrajzolt külső, a nagyvonalú méretezés, a panoráma tetőnek köszönhető világosság, az alakíthatóság, valamint a praktikusság szinonimája. A 4,15 méter hosszú karosszériának köszönhetően tágasabb lett a belső tér.
Könnyen hasznosítható rakodóhelyeket kínál, űrtartalmuk összesen 337 liter (VDA módszer), ez 67 literrel több, mint a limuzinban.
Még több 207 egy 207-ben
A 207 SW a 207 elismert «autós» erényein kívül számos pluszt kínál, ezzel kívánja teljesíteni a jövőbeni ügyfelek sajátos elvárásait:
- A «varázsütésre» alakítható hátsó résznek köszönhetően a jármű tere könnyedén alkalmazható a felhasználás körülményeihez.
- A kényelem és a praktikum számos kézzelfogható jele közül néhány:
* A hátsó üveg a csomagtér-ajtótól függetlenül nyitható
* A háromrészes kalaptartó segítségével többféleképpen hozzá lehet férni az
utastér hátsó részének tartalmához.
* Tágasabb hátsó rész.
Igazi modellpaletta
A motorkínálatot háromféle benzines- és kétféle HDi dízel változat alkotja. Az előbbiek teljesítménye 75 lóerőtől (54 kW) 120 lóerőig terjed, az utóbbiaké 90 (66 kW), illetve 110 LE (80 kW).
A futóművet és az elektromos szervokormányt a karosszériatípusra jellemző nagyobb hátsó terhelésnek megfelelően módosították, a kényelem és az útfekvés sajátos szintézisét hozva létre.
A 207 limuzinhoz hasonlóan ezt a kiadást is jó aktív illetve passzív biztonság jellemzi.
Világosság, hőkomfort, akusztikai komfort, sőt egyes változatokban illatosító teszi kellemessé az utazást a bennülők számára. A sokféle rakodóhely, az autórádiók és az RT4 rendszer (néhány hét múlva lesz rendelhető) kitűnő utazási körülményeket biztosítanak.
Ígéretes jövő az SW család előtt
A 207 SW modellpalettája az elkövetkező hónapokban tovább bővül, hogy a gazdag és változatos kínálattal még több ügyfelet hódítson meg:
- 207 SW «Outdoor» terepes ambíciókkal teli, szabadidős kivitel, amely harcias külső stílusával és nagyobb szabad magasságával tűnik ki.
A Peugeot várakozásai a 207 SW-vel kapcsolatban
Értékesítési mennyiség:
2008-ban, a forgalmazás első teljes évében a márka 102.300 darab 207 SW eladására számít, ami az összes 207-eladás 17,5 százaléka.
A benzines és a dízel változatok várható megoszlása 42/58 százalék.
A 207 SW gyártására szakosodott POISSY
A 207 SW-t kizárólag POISSY-ban gyártják, a kifejezetten e karosszériatípusra beállított gyártósor kapacitás napi 460 darab.
A 206 SW gyártását 2006 januárjában állították le.
Kereskedelmi bevezetés
A 207 SW forgalmazását 2007. július 12-én kezdik meg Franciaországban és Németországban.
A többi európai piacon szeptembertől vezetik be.
A 207 SW szegmensét látványos térhódítás jellemzi.
2000 és 2006 között a B2 kategória súlya folyamatosan nőtt, a szegmens eladásainak aránya a teljes európai piacon belül 26,2 százalékról 30,5 százalékra emelkedett, miközben erősen megváltozott a kategória összetétele. A limuzinok 2000-ben a B2 kategória 95 százalékát képviselték, arányuk 2006-ra 82,4 százalékra csökkent. Az egyterűek aránya ez idő alatt 1,8 százalékról 12 százalékra ugrott, a kabriók 0,1 százalék helyett 2,8 százalékot tesznek ki. A kombik aránya viszont folyamatosan 3 százalék körül mozog, kis mértékű emelkedéssel (3,6 százalék) 2004-ben.
peugeot.hu / hirado.hu