HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > FÉRFI > Italozó > Újra lesz

t: 3711

Újra lesz

A hazai borturizmus élénkítése érdekében szervezett akció idén három napon át tart, ennek megfelelően a neve Nyitott Pince Napokra változik. A pünkösdi hosszú hétvégén országszerte több mint 100 pincében várják a vendégeket ingyenes, illetve kedvezményes borkóstolóval. A Magyar Turizmus Zrt. tavalyi bor és gasztronómia tematikus évének előkészítéséhez - a magyar lakosság körében - végzett felmérésből kiderült: nem csak a külföldi turisták, de a magyar lakosság is úgy gondolja, hogy Magyarország egyedi gasztronómiai értékei, illetve borai az ország turisztikai kínálatának fontos részét képezik, sok turista keresi fel ezen értékek miatt hazánkat.

A felmérésből a belföldi turizmus tekintetében megtudhattuk azt is, hogy bár a kulináris élvezetek fontos elemét képezik az utazásoknak, a gasztronómia még mindig nem jelenik meg karakterisztikusan az utazási motivációkban. A "Nagy Ízutazás 2006" kampányév egészére vonatkozóan, 2007 januárjában készített felmérések szerint többek között ezen is sikerült változtatni. A kampányév során az országos és a kiemelt régiós események mellett számos gasztronómiai és boros rendezvényt népszerűsített a Zrt., amelyek több száz ezer embert mozgósítottak országszerte.

2005 óta a gasztronómiának mint saját utazási motivációnak a jelentősége növekedett. A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok látogatottsága jelentősen emelkedett az elmúlt év során. 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3%-a, 2006-ban pedig már 42,7%-a vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken. A legnépszerűbbnek a borkóstolás bizonyult, a megkérdezettek negyede vett részt ilyen programon. Borkóstoláson nem csak a legtöbben vettek részt, de a leggyakrabban is. Borúton közel 50%-kal többen voltak 2006-ban, mint 2005-ben. A válaszadók azzal értettek egyet leginkább, hogy jó, hogy egyre több borhoz kapcsolódó fesztivál, rendezvény van országszerte.

A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok, mint utazási motivációk és végezhető tevékenységek szerepe is növekedett. A megkérdezettek 46,3%-a válaszolt úgy, hogy szívesen vesz részt gasztronómiai fesztiválon, 40,2%-uk pedig borfesztiválon. A válaszadók 36,3%-a utazik szívesen borkóstolás céljából. A megkérdezettek 67%-a szerint a helyi ételek és italok kóstolása hozzátartozik az utazáshoz. A Nyitott Pincék Napjáról a Nagy Ízutazás programsorozatot ismerők közel fele hallott. A programon részt vevők nagyon elégedettek voltak az akcióval, csakúgy, mint maguk a pincészetek, amelyek mindegyike jónak tartotta a rendezvényt. Többen hangsúlyozták, hogy az akció felpezsdíti a gasztronómiát, népszerűsíti a magyar borokat és vendégcsalogató hatású.

A gasztronómia fejlődésével kapcsolatos kérdések esetében a legtöbben (66,5%) azzal értettek egyet, hogy a hazai borturizmus dinamikusan fejlődik és, hogy borról, borászatról beszélni divat manapság (61,3%). Azzal a két állítással is inkább egyetértettek, hogy Magyarországon egyre több lehetőség van kipróbálni egy-egy régió ízeit, és hogy a hazai vendéglők borkínálata egyre jobb. Viszont csak a megkérdezettek 35,4%-a értett egyet azzal, hogy mindig tudja, hogy hol talál információt úti célja jellegzetes ételeiről és italairól. A borokkal kapcsolatos érdeklődés és ismeret témakörében feltett kérdésekre a megkérdezettek 37,2%-a válaszolt úgy, hogy kiismeri magát a borok között és a válaszadók 39,4%-át érdeklik a borokkal kapcsolatos információk.

A megkérdezettek véleménye szerint a magyar lakosság gasztronómiai és borkóstolási utazásait a leghatékonyabban két módszerrel lehetne ösztönözni, a lehetőségeket bemutató több információval és árkedvezményekkel. A megkérdezettek 79,3%-a szerint a kampányévnek köszönhetően növekedett a magyar borok és a gasztronómia elismertsége a magyarok körében. A 2007-es év belföldi kampányának középpontjában ugyan a zöldturizmus áll, a Zrt. idén is számos akciót hajt végre a borturizmus ösztönzése érdekében: a magyarországi borrégiókat és borutakat bemutató, több nyelven megjelentetett kiadvány mellett, a Zrt. rendszeresen szervez tematikus tanulmányutakat kül- és belföldi újságírók, valamint utazási szakemberek részére, ezenkívül hazai és külföldi kiállításokon, vásárokon attrakcióként is szerepelteti hazánk bor- és gasztronómiai kínálatát. Az MT Zrt. aktívan közreműködik számos hazai gasztronómiai rendezvény - a nagyközönség felé történő - népszerűsítésében is.

A Magyar Turizmus Zrt., a Nyitott Pincék Szövetség és a Bacchus Arts Stúdió 2007-ben ismét meghirdeti a Nyitott Pince Napokat, amely idén három napon át, 2007. május 26. és 28. között tart. Magyarország 22 borvidékén, több mint száz pince vállalja, hogy ezeken a napokon 9 óra és 19 óra között nyitva tart, a gazda, vagy borhoz értő személyzet fogadja a vendégeket, akik kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolón vehetnek részt. Az akció meghosszabbításától a szervezők a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy várhatóan a borbarátok idén a tőlük távolabb eső borvidékekre is ellátogatnak.

Az akció célja, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország 22 gyönyörű borvidékét, változatos borkínálatát, és így egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki. Kulcskérdés, hogy a vendégek mindig első kézből - a pince gazdájától, vagy borászától - szerezhessenek információkat a borokról és a helyi érdekességekről.

A Nyitott Pincék Szövetség és a Magyar Turizmus Zrt. széleskörű promóciót fejt ki a pincék népszerűsítésére. A rendezvény leírását, valamint az akcióban részt vevő pincészetek listáját tartalmazó kiadvány megtalálható az ország 150 Tourinform-irodájában, behúzva a május 17-én megjelenő Népszabadságban, továbbá az öt országos nagyközönségi lap (Magyar Nemzet, Népszava, Magyar Hírlap, Vasárnapi Hírek, Napi Gazdaság) 2007. április 30-án megjelent "Itthon otthon van" mellékletében, valamint a www.itthon.hu és a www.nyitottpince.hu honlapokon.

2007. május 18-án, Budapesten nagyszabású promóciós akcióval is népszerűsíteni kívánják a rendezvényt a szervezők. A Nyugati téren, a Széna téren és a Gellért téren népviseletbe öltözött hostessek, szőlőtaposást imitálva hívják fel a figyelmet a Nyitott Pincék Napjaira. Az autósok és a járókelők itt is hozzájuthatnak a Nyitott Pince Napok kiadványhoz, amelyhez kisdobozos szőlőlevet is kapnak a hostessektől. A szervezők remélik, hogy a már hagyománnyá váló Nyitott Pince Napok akció - a média segítségével - széles körben népszerűsíti a pincelátogatást, becsábítja a látogatókat a hordók világába, akik később is visszatérnek, illetve szájhagyomány útján másokat is meggyőznek arról, érdemes megismerni a hazai borokat, a magyar borvidékeket.

hirado

2007.05.04

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok