HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > Érdekességek - Tartozékok > Üzleti mobilszolgáltató lehet a negyedik

t: 2178

Üzleti mobilszolgáltató lehet a negyedik

Nemrég jelezte a Business Telecom, hogy szívesen lenne hazánk negyedik mobilszolgáltatója, és még az idén lehetősége lesz megvalósítani az álmát. A kormány ugyanis árverésre bocsát egy 900 MHz-es tartományban meglévő, jelenleg kihasználatlan, 5 MHz-nyi frekvenciablokkot. Ez éppen elegendő egy szolgáltatónak, de kicsoda a Business Telecom, hogy szinte a semmiből felbukkanva ilyen nagyszabású tervekkel áll elő?

A Business Telecom, rövidebb nevén BTel, 100 százalékos magyar tulajdonban lévő távközlési cég, 2006-ban alapították Kecskeméten. Amint az a nevéből is kiderül, elsősorban üzleti előfizetőkkel foglalkozik, mikrohullámú szolgáltatásukkal Budapestet és még 51 települést fedtek le. “Az önkormányzatok és az intézmények professzionális kiszolgálása az elsődleges célunk, ezt követően léptünk a vállalatok, illetve a fölösleges kapacitásunkkal a lakosság irányába.” - mondta Takács Krisztián társtulajdonos, a cég ügyvezetője, akinek testvére, Takács Gábor is a cég menedzsmentjének tagja. A BTel a mobilszolgáltatás esetében is főleg az intézményi és vállalati szegmensre koncentrálna.
Digitális fegyverarzenál

Nem csak elméletben készül a cég a negyedik mobilszolgáltatói licenc megszerzésére. Kialakították a terveiket arra, hogy miként jelenjenek meg a városokban márkaüzletekkel, erre ugyanis Takács Krisztián szerint mindenképpen szükség van. Ehhez szoktak hozzá az emberek. Emellett a cég az idén olyan főközpontot szerzett be, amely mobilhang-szolgáltatás kezelésére is alkalmas, és az ügyfélkezelő rendszerüket is továbbfejlesztették a mobilozók kiszolgálására készülve.

“Kész értékesítési tervvel, koncepcióval rendelkezünk” - mondta Takács Krisztián, aki a mobilpiacra korábban betörni próbáló márkákkal kapcsolatban úgy véli: a Posta és a Red Bull mobil is áttörő siker lehetett volna, ha valódi MVNO-ként, felkészülve lépnek a piacra, nem pedig nyíltan egy nagy szolgáltató szárnyai alatt. “Ezen a piacon, és ez igaz a távközlési termékek szinte mindegyikére, nem úgy lehet csodát tenni, hogy új előfizetőkre vadászunk. Én a több mint tíz éve beállt, háromszereplős mobilpiacon abban látok lehetőséget, hogy koncepcióba szervezve, mástól csábítsuk el az ügyfeleket.”- mondta az ügyvezető.
Mikróban melegített a BTel

Már most is igen változatos a BTel termékportfoliója. Adsl-lel és a nemrég elindított műholdastévé-szolgáltatással országos a lefedettsége, illetve a Vodafone viszonteladójaként mobilnetet is ad az ügyfeleinek. Legfőbb terméke azonban a saját mikrohullámú hálózatán nyújtott távközlési szolgáltatás.

"Régen azt mondták, hogy bármit, csak mikrót ne, de a technológia megváltozott, és sokkal jobb minőséget biztosít" - mondta Takács. A mikrohullámú hálózat nincs annyira előtérben, mint a gsm- és 3G-rendszerek, de ez a technológia is ugyanúgy fejlődött az elmúlt években. Akár gigabites adatátviteli sebesség is elérhető. Nagy a harc a készülékgyártók között, és az elterjedtebb frekvenciákon, például az 5 GHz-en működő eszközök piacán rengeteg fejlesztés van folyamatban. A BTel 5-24 GHz-ig terjedő tartományokban dolgozik, mindegyik frekvencia más-más ügyfélkörhöz és felhasználási módhoz passzol.

"A mikrohullám egyik előnye, hogy másoktól független hálózatot lehet kiépíteni vele. Magyarországon sok mikrós cég van, de ezek többsége csak 1-2 települést fed le, és sokan az ingyenes, wifieszközök által is használt 2,4 GHz-es frekvencián, elavult rendszerekkel nyújtanak szolgáltatást" - mondjaTakács. A BTel mérete már lehetővé teszi, hogy kitermeljék egy profi ügyfélszolgálat költségét, amelynek 15 másodpercen belül kell válaszolnia a bejövő hívásokra, akár éjszaka, akár hétvégén is. Takács elmondta, kórházakat és rendelőket is kiszolgálnak, tehát nem történhet meg, hogy nem működik a rendszer.
Verseny milliárdokkal, milliárdokért

Még viszonylag magas készültség mellett is tetemes költsége van egy új mobilszolgáltató elindításának. Amennyiben sikerül hálózatbérleti megállapodásokat kötni a jelenlegi szolgáltatókkal, az indulás kihozható nagyjából tízmilliárd forintból, de ha mindent saját hálózaton kell megoldani, akkor az indulás 40-50 milliárdba kerül Takács becslése szerint.

A kormány az év második felében írja ki az árverést, és a BTel mellett más aspiránsok is megjelenhetnek. A legutóbbi, bebukott tenderen az Invitel és a Digi is indult, és az elmúlt években nem csak malmoztak, mert nagyon is jól tudták, hogy azokat a frekvenciákat egyszer úgyis értékesítik. Eljött az idejük, és ha idén is beszállnak, akkor nagy küzdelem várható.

index

2011.07.12

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok