HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > FÉRFI > Érdekességek > Két Magyar-Ausztrál Messerschmittet épít!

t: 7831

Két Magyar-Ausztrál Messerschmittet épít!

Két Magyar-Ausztrál, Apáthy László és fia, ifj. Apáthy László egy Messerschmitt BF-109G élethű méretű másolatát építik cranbourne-i udvarukban. Cranbourne Melbourne déli külvárosa, a Victora nevű Ausztrál államban.
A hivatásos mérnök idősebb László már megtervezett és megépített 3 másik repülőgépet. Kettő repül, a harmadik pedig egy múzeumban található. Mint pilóta, immáron több, mint 40 éve repül. Már több, mint 4000 óra tapasztalata van. Fia, az építész technikus Laszlo 12 éves kora óta repül. Azóta megszerezte pilóta jogosítványát és egyre több és több tapasztalatra tesz szert. Mindketten alig várják, hogy a Gustavval repülhessenek.
DESIGN – A projekt 2006 végén kezdődött a kutatással, tervezessel és fejlesztéssel. A terv az volt, hogy építenek egy teljes méretű, fegyvertelen, murepulheto Bf-109G-6 (Gustav)-ot modern technikával, súlykímélő anyagokból és modern design elemekkel. A repülőgépen teljesen behúzható futómű és állítható propeller lesz.
A súlycsökkentésnek köszönhetően egy kisebb (és olcsóbb) nagyobb teljesítményű motort tehettek be. Készült egy 1-a-10 hez méretű koncepció modell is, amely az eredeti tervek alapján készült el, a tervezett anyagokból és módon. Ez a model segített kiszűrni és kijavítani a hibákat, majd ezután az építés megkezdődhetett.
ÉPÍTÉS – A teljes méretű replikát 2009 elején kezdték építeni. Az eredeti repülőgép kizárólagosan fémből készült, a súlykönnyítést és az erőt pedig egy önhordó karosszéria kombinálta. Ennek a projekt repülőgépnek összetett struktúrája van. Rétegeltlemez keret, melyet belülről üvegszálas anyaggal borítanak. Minden rétegeltlemez össze van ragasztva és csavarozva egymással, hogy megerősítsék az összes illesztést. Egy réteg habkitöltőt vittek fel, és az egész 2-3 mm üvegszal/szénszál/Kevlar keverékkel van lefedve. Ettől a repülőgép váz könnyű lesz, de mégis hihetetlenül erős. A repülőgép nagyjából 750 kg-ot fog nyomni, az eredeti 3000-hez képest.
ERŐÁTVITEL – Az eredeti gép Daimler-Benz DB 605A V12 (1455 hp) motor helyett az építők úgy tervezik, hogy egy Atkins (300hp) forgómotort alkalmaznak. Ez egy Mazda (RX-7 autó) motor, melyet átdolgoztak repülőgépes használatra. Könnyű, hatásos és erős. Egy változtatható állásszügű rotort vagy egy állandó sebességű 2,4 méteres átmérőjű propellert illesztenek a motorhoz, utóbbit egy fogaskerék rendszren át látnák el.
TELJESÍTMÉNY – Egy repülgépváz magas teljesítményű motorral azt jelenti, hogy magas az erő – súly arány. A repülőgép várhatóan úgy fog teljesíteni, mint az eredeti – vagy talán jobban. Nagyjából 390 km/h sebességre lesz képes. Az automatikus belépőél, akárcsak az eredetinél azt sugallja, hogy ez a gép nagyszerűen kezelhető lesz alacsony sebességen és kisebb lesz a sebességvesztés (stalling speed). Ezek alapján borítékolható a siker. A repülőgépet ezen év végén fejezhetik be, legkorábban akkor, vagy 2011 elején repülhetnek vele.
ÁR – Ez a repülőgép prototípus. Minden szükséges megmunkálást és anyagot a készítők fizetnek. Csak az anyagok nagyjából 50.000 ausztrál dollárba fognak kerülni. A társaság úgy gondolja, hogy van érdeklődés és kereslet még több Bf-109G repülőgép iránt is, szóval megrendelések alapján is fognak dolgozni. Nyitottak arra, hogy potenciális társakra ebben az izgalmas törekvésben. Ha szeretnél velük kapcsolatba lépni, írj a laszloa87@hotmail.com címre.
A végső ár, amelyben benne van az alap Luftwaffe álcafestés, valamint egy gyárba szállítás, még nem ismert. A tényleges ország és egyéb jelölések megfestése az új tulajdonosra lesznek bízva.
JÖVŐ – Ez csak az első, a minimum 2 választottból. Szeretnék felkínálni, mind az 1 üléses Bf-109G-6ot és a két üléses Bf-109G-12 trainert. Az Apáthy család a világnak egy európai, magyarországi repüléssel szeretné bemutatni a gépet, mely során formációban repülne 2 Bf-109-G6 és 1 Bf-109-G12 gép.
A kétülésesnek két haszna van. Megoszthatod az élményt és megtanulhatod, hogyan vezesd a SAJÁT repülődet. Szükséges bizonyos ügyesség ezeknek a nagyszerű gépeknek az irányításához. Mivel ez egy fő kormány: farok kormány futómű beállítás, „tail dragger” tapasztalat kötelező, hogy meglegyen a megfelelő készséged a guruláshoz, felszálláshoz és leszálláshoz.
ELŐNYÖK – Ez a repülőgép egy nagyszerű összeállítás! Felvillanyozó érzés, hogy tulajdonosa vagy és repülheted a teljesen saját nagy sebességű, nagy teljesítményű harci gépedet. A gépnek várhatóan alacsony fenntartási költségei lesznek. Úgy tűnik, hogy bár nem olyan olcsó használni, mint egy ultrakönnyűt, de nagyjából meg fog egyezni egy Cessna 150-essel a költség.
A gép valószínűleg regisztrálva lesz mind az általános mind a sportgép kategóriában, így a közeljövőben ezek a Bf-109G gépek láthatóak lesznek az ausztrál (és később az egész világ) repterein.
Az, hogy a Bf-109G bemutatkozik az ausztrál légi parádékon, végre egyensúlyt hoz a harci gépek számaiba. Végre, a Szövetséges gépeknek lesz egy valódi ellenfelük.
Tavaly jártam a Jamestown légi parádén, Dél-Ausztrália közép-északi részén. Mivel nem volt valódi német harci-bombázó egy Harvardot használtak, hogy szimuláljanak egy Fw-90es földi támadást. Működött, de csak, ha erősen a képzelőerődre támaszkodtál – és sokat bandzsítottál!
Én, személy szerint, hatalmas érdeklődéssel várom, hogy bemutassák egeinken a gépet. HAJRÁ APATHY Bf-109G-6!

A cikk szabadon átvehető!
Ha szeretné felvenni a kapcsolatot az építővel, forduljon hozzánk bizalommal!
lhp(kukac)lhp.hu
www.lhp.hu

2010.08.11

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok