HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > NŐI > Lélek > A jó hangulat titkai

t: 2746

A jó hangulat titkai

Hogyan lehetünk egész nap vidámak? A recept egyszerű: foglalkozzunk olyan dolgokkal, amelyek jólesnek, amelyek feldobják a hangulatunkat, és kizökkentenek a szürke egyhangúságból. Ha megfogadjuk dr. Somogyi Andrea pszichiáter tanácsait, akkor mosolyogva búcsúzhatunk a rosszkedvtől.

1.Kezdjük egy kis sétával Próbáljunk meg minél több időt szabad levegőn tölteni. Munka után egy-egy hosszabb vagy rövidebb sétával feldobhatjuk a hangulatunkat. De már az is felfrissít, ha csak 10 percre tudunk kimenni az erkélyre sütkérezni.

2. Segít az őszinte beszélgetés Ha kellemes az idő, kerekedjünk fel a családdal vagy a barátokkal, és túrázzunk egy nagyot a közeli erdőben, hegyekben. Csodákra képes a friss levegő és egy őszinte beszélgetés a mindennapi gondokról.

3. Tervezzünk hosszú távra! A rendszeres testmozgás kedvező hatással van a lelkünkre. Kezdetnek nem rossz, ha otthon végzünk el néhány egyszerűbb gyakorlatot, később pedig a kocogás vagy a kerékpározás is remek választás.

4. Feldobják hangulatunkat a vidám, élénk színek A különböző színek is nagy mértékben befolyásolják a kedélyállapotunkat. Ezért rakjuk a szekrény mélyére a sötétebb darabokat, és öltözködjünk élénkebb, vidámabb – például rózsaszín, piros vagy narancs – árnyalatú ruhákba.

5. A változatosság gyönyörködtet Nézzük meg, mivel újíthatjuk meg otthonunkat. Lecserélhetjük például a függönyöket, vagy vásárolhatunk virágokat, a lényeg, hogy vidám tavaszi hangulatot árrasszon a lakásunk, ettől a kedvünk is javulni fog.

6. Töltsük fel magunkat vitaminokkal! A kimerült szervezetet fel kell töltenünk vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A patikákban kaphtunk olyan készítményeket, amelyek életmódra és életkorra való tekintettel tartalmazzák a teljes napi vitaminszükségletünket. A természetes vitaminforrások közül a leghatásosabbak az első tavaszi zöldségfélék – például a hónapos retek vagy az újhagyma –, ezért együnk ezekből minél többet.

7. Stresszoldó a magnézium A magnézium a stresszoldás ásványi anyaga. Ha szervezetünkben kellő mennyiségben van jelen, akkor könnyebben ellazulnak az izmaink. Megtalálható például a hüvelyesekben, a gabonafélékben és a tejtermékekben.

8. Méregtelenít a masszázs Érdemes kipróbálni különféle masszázsokat is, amelyek nem csak a testünket lazítják el, de a lelkünket is ápolják. Emellett megszüntetik a hétköznapok alatt felhalmozódott stresszt, eltüntetik a mozgáshiányból és a helytelen táplálkozásból adódó salak- és méreganyagokat.

9. Váltózuhannyal javíthatjuk a vérkeringést A reggeli hideg-meleg váltózuhany felrissíti a szervezetünket, és javítja vérkeringésünket. Meleg zuhannyal kezdjük, és hideggel fejezzük be, közben pedig szivaccsal dörzsöljük át a testünket.

10. Hatásos lehet az aromaterápia Kényeztessük magunkat hangulatjavító illatokkal. Keressünk egy jó könyvet, feküdjünk le az ágyra, takarózzunk be, és élvezzük az aromalámpából áramló illatokat. Lazító hatású például a bergamott, az írisz, a narancsvirág és az ilang-ilang olaja. A citrom-, a borsmenta- és a rozmaringolaj pedig élénkíti hangulatunkat.

A következő, befejező részben megtudhatod, hogy mennyire vagy hajlamos a cukorbetegségre

Blikk

2008.03.18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok