HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forintra bírságolta az Extreme Digitalt, mert a cég a versenyhivatal szerint a 2015-ös Black Friday kampányában tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor azt állította, hogy sok termékére vonatkozik viszonylag nagy kedvezmény, de valójában ilyesmi kedvezmény csak kevés termékre vonatkozott – derül ki a GVH közleményéből.

Az Extreme Digital kommunikációs kampányában az egyik szlogen például az volt, hogy : „Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!”, miközben a GVH szerint a kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. A kínált termékek mindössze kevesebb, mint 1 százalékára volt elérhető a reklámjaiban megjelölt „akár 70 százalékos kedvezménnyel”, illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka „akár féláron”.

A GVH az „akár állításokat” megtévesztőnek szokta minősíteni, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az „akár állítással” érintett termékkör reálisan nem elérhető, azaz nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlata fogyasztók széles körét érte el; hogy erőteljes üzenetet közvetített, és eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma – és így bevétele is – jelentősen nőtt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

„Minden tiszteletünk a GVH-é, de ahogy 2015-ben úgy a holnapi Black Friday-n is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akcióink. Két évvel ezelőtt közel ötvenezren vásároltak a Black Friday keretében, ami tavaly közel 30 százalékkal növekedett és idén is jelentős vásárlói létszámbővüléssel számolunk. Vagyis a fogyasztók tapasztalataink szerint pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig valóban óriási kedvezményeket tudnak elérni” – kommentálta a GVH döntését Várkonyi Balázs az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Az Extreme Digital – elébe menve a kedvezmények mértékét firtató kérdéseknek – termékcsoportokba osztva a mintegy 100 ezer akció ajánlatot statisztikát készített az idei kedvezmények mértékéről:

lámpa, bútor, lakásdekor átlagosan 45 százalék, legnagyobb 77 százalék
TV, audio, projektor átlagosan 32 százalék, legnagyobb 62 százalék
mobiltelefon átlagosan 23 százalék, legnagyobb 50 százalék
barkács, kert átlagosan 35 százalék, legnagyobb 65 százalék
számítástechnika, átlagosan 27 százalék, legnagyobb 45 százalék
kis háztartási gép átlagosan 34 százalék, legnagyobb 60 százalék,
háztartási nagygépek átlagosan 25 százalék, legnagyobb 45 százalék,
sport, játék átlagosan 32 százalék, legnagyobb 60 százalék,
fotó átlagosan 22 százalék, legnagyobb 33 százalék

index.hu

Feltöltve: 2017.11.17.
Megnézve: 1488

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra