
Még szeptemberben ki kell írni a BKV buszos alvállalkozóit kiválasztó közbeszerzési tendert, amiről még a Kocsis István vezérigazgató távozása előtt tartott közgyűlésen határoztak – írja a Népszabadság. A sietség oka, hogy az autóbusz-üzemeltetési alvállalkozói szerződések zöme jövő áprilisban lejár, így 2012 márciusában új megállapodásokat kell kötni, a szerződések alapján közlekedő mintegy száz autóbuszt a BKV egyébként képtelen lenne pótolni.
A pályázat kiírásával nem lehet megvárni a személyszállítási törvény megszületését és az ennek alapján megkötött közszolgáltatási szerződést sem, így viszont az új buszszerződéseket a nem létező közszolgáltatási szerződés alapján kötnék meg, de a BKV nem vállalhat olyan kötelezettséget, amelyre nincs szerződésben rögzített finanszírozási háttere. Ezért a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) konzorciumban kér ajánlatokat - írja a lap.
Szintén ebben a hónapban írnak ki egyébként közbeszerzési pályázatot a BKV vagyonértékelésére, amire a fővárosi holdingba olvadáshoz van szükség. A 127 milliárd forint jegyzett tőkéjű BKV valós értékének felmérésére 15 millió forintot szavazott meg a fővárosi közgyűlés. Ezzel a döntéssel a képviselők arra voksoltak, hogy pénzforgalom-alapú értékelés készüljön, ami csak akkor eredményez pozitív cégértéket, ha a BKV finanszírozása nyereséges gazdálkodást tesz lehetővé a jövőben.
hirado
2011.09.12. 10:43