
Az a 101,7 millió euró, jelenlegi árfolyamon 28,04 milliárd forint kölcsön lenne az M0-s autópálya bővítésének magyar állami önrésze, amelynek elbírálása most folyik az Európai Beruházási Banknál. Az EIB honlapján említett projekt a Budapest körüli körgyűrű, az M0-ás déli részén új szakasz építését és 18 kilométer szakasz kétszer három sávossá alakítását tartalmazza.
Az első 6,6 kilométer hosszú szakasz bővítésének befejezését az idei év negyedik negyedévére tervezik, a második, 11 kilométer hosszú szakasz az M6 autópálya és az 51. számú főút között a tervek szerint 2013 nyarára készül el, a harmadik etap pedig az 51-es út és az M5-ös közötti új pálya építése, amelynek befejezését 2012. június 30-ra tervezik.
A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint a beruházás az Európai Bizottság által jóváhagyott Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) nagyprojektje, aminek központi költségvetési önrészét az EIB hitelkeretéből lehet finanszírozni. Az EIB és a magyar állam 2011. június 20-án Luxemburgban írt alá - összesen 300 millió euró hitelkeretről szóló - szerződést, amelyben más projektek finanszírozása is szerepel.
hirado
2011.09.10. 11:25