
Egy módosító javaslatnak köszönhetően a vasútnál is dolgozhatnak közmunkások, de kivezényelhetik őket építkezésekhez, vagy műemlékek restaurálásához is.
Januártól a közmunkások stadionok, gátak víztározók építésénél is dolgozhatnak, romos várakat restaurálhatnak, vagy akár a MÁV-nál is foglalkoztathatják őket – hangzott el a Magyar Rádió 180 perc című műsorában.
Spaller Endre, a KDNP országgyűlési képviselője elmondta: módosító javaslata azt célozta, hogy a MÁV-nál is lehessen közmunkát végezni. A törvény eredeti szövege erre ugyanis nem adott volna lehetőséget, azonban a 38 ezer embert foglalkoztató MÁV szervezete tökéletesen alkalmas arra, hogy ott közmunkában bizonyos feladatokat ellássanak.
A mostani szabályozás szerint a vasúti sínek melletti területen lehet közmunkát végezni. Tehát például épületfelújítás ugyanúgy belefér, mint a pálya melletti szemét összeszedése, vagy a gaz kiirtása. És ez a fajta munka az ország területén több ezer embert érinthet, hiszen 7500 kilométer hosszan van vasúti pálya Magyarországon.
A kormány tervei szerint a munkanélkülieknek kötelező lenne elfogadniuk a közmunkát, ha az oda- és visszautazás tömegközlekedéssel nem tart tovább három óránál. Persze kérdéses, hogy nem sok-e három óra utazás ahhoz, hogy valaki árkot ásson. Spaller Endre úgy látja, ahhoz képest, hogy valaki éveken át otthon ül, és segélyen él, nem sok.
Természetesen nem ideális, de hát az ország nincsen ideális helyzetben, én bízom benne, hogy ezek a közmunkák le fognak menni, és hogy ha létrejön egymillió új munkahely, akkor nem ez adja majd a zömét. Sajnos most jelen pillanatban ezt tudja a kormány teremteni – érvelt a kereszténydemokrata politikus.
hirado
2011.07.08. 10:39