
Az évente 3,5 milliárd palackot forgalmazó amerikai piac meghódításáról Pécsett tartottak szakmai tanácskozást. A rendezvényt megnyitó George Pataki, New York állam volt kormányzója szerint a nagy hagyományokkal rendelkező, kiváló magyar boroknak helye van az Egyesült Államok üzleteinek polcain.
Hiába befogadó az amerikai piac, mégsem jelennek meg a magyar borok a tengerentúlon. Egy bormarketinggel foglalkozó szakember szerint a sikertelenségnek éppen a borászok az okozói. A szakember úgy véli, hogy kitűnőek a magyar borok , a borászok felkészült, jó szakemberek, de nincs megfelelő stratégiájuk, nem értenek az reklámhoz, az értékesítéshez, nincs kapcsolatrendszerük.
Bock József villányi borász is azt mondja, a cél, hogy a kiváló magyar borok ne a polcok alján bújjanak meg, hanem megkapják az őket megillető helyet, ám ehhez stratégia kell, a magyar borászok pedig ehhez nem igazán értenek.
Presztízskérdés lenne kikerülni például a rendkívül befogadó amerikai piacra - hangsúlyozta Tiffán Zsolt, a parlament szőlészeti és borászati albizottságának elnöke. Magyarország tele van újdonságokkal, olyam fajtákkal, amelyek csak nálunk találhatók meg, és biztosan nagy lenne az érdeklődés - tette hozzá a képviselő.
A bormarketing jelentőségét hangsúlyozta a magyar származású Monika Elling is. A bormarketingel foglalkozó szakember hangsúlyozta: a mindenre nyitott amerikai fogyasztó bármit kipróbál, de ha csalódik, akkor nem próbálkozik újra.
hirado
2011.02.23. 10:05