
Egy lap szerint 70 százalék az esély arra, hogy a BKV megegyezik a Bamcóval, 30 százalék, hogy nem. Bármi is lesz, egyelőre nem tudni, mennyibe kerül a 4-es metró, mikorra lesz kész és ki építi meg.
A Népszabadság szerint 70 százalék esély van arra, hogy a 4-es metró alagútját fúró konzorcium a BKV-val megegyezik, és a Bamco cégcsoport összesen 35 milliárd forintos többletkövetelésének egy részét mégis kifizetik. A Bamco egy hete kedden állította le a munkát.
A lap szerint kisebb (30 százalék) esélye van, hogy a cégcsoporttal szerződést bontanak, ahogy azt a BKV projektcége nemrég kilátásba helyezte.
A Bamco március közepén tájékoztatta a főváros és a BKV vezetőit, hogy 35 milliárd forint pluszmunka kifizetésének szakmai felülvizsgálatát kéri egy hónapon belül, ellenkező esetben akár kilép a szerződésből.
A Metró Projekt Igazgatóság szerint ha nem lesz megegyezés, és a Bamco nem veszi fel a munkát, a cég akkor sem vitethetné el az általa bérelt fúrópajzsokat, azokkal pedig akár a BKV is fúrhatna tovább.
Ezt a Bamco a fúrópajzsok egyfajta "államosításának" tekintené, és a bíróságon keresné igazát. A BKV esetleges pervesztesége esetén pedig a megtérítendő kár összege több tízmilliárd forintra rúgna.
Bárhogyan is alkudnak meg a héten a felek Budapest legnagyobb, harminc éve tervezett beruházásáról, jelenleg nem tudni, hogy az végül mennyibe fog kerülni, mikor lesz kész, és ki is fogja megépíteni - írja a Népszabadság.
hirado
2009.04.20. 10:15