
Új üzletbe fogott a szlovák vasúttársaság: ottani székhelyű cégek névadói lehetnek belföldi vonatjáratoknak évi 600 ezer koronáért (4,2 millió forint).
Négy cég már élt is a lehetőséggel: augusztustól a síneken népszerűsítik a Saris sörmárkát, a Quelle csomagküldő céget, a Slovenka női hetilapot és az Avizo hirdetőújságot. Az érdeklődés akkora, hogy a társaság már nemet is mondott az egyik ügyfélnek: nem hajlottak arra, hogy az egyik járatot egy óvszergyártó cégről nevezzék el.
A MÁV már egy évtizeddel ezelőtt megcélozta a cégeket, hogy keresztapát találjon a vonatoknak. Az első céges járat a Westel Intercity volt, de üzleti alapon kapta nevét a főváros és Miskolc között közlekedő TVK-IC is.
Érdekes, hogy az állami vasúttársaságnál a kezdeti sikerek ellenére nem lett bevett gyakorlat a vonatnevek értékesítése. Üzleti alapon elkeresztelt járat jelenleg nincs a MÁV-nál.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. ellenben nem zárkózik el vonatai nevének áruba bocsátásától. Az osztrák-magyar vasúttársaság Sopron és Budapest között közlekedő két IC-járata - az Uniqua és a Kékfrankos - is szponzora után kapta a nevét egy menetrendi évre.
hirado
2008.08.15. 10:01