HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Újszerű javaslattal állt elő a VEKE - repülősín a megoldás a villamospótlásra

t: 105

Újszerű javaslattal állt elő a VEKE - repülősín a megoldás a villamospótlásra

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) továbbra is az állítja, hogy jobb lett volna, ha a metróépítés idején repülősínekre terelik a Fővám térnél a 2-es villamost, és nem buszokkal pótolják azon a szakaszon. A szervezet szóvivője azt mondta: az összeköltségek azt mutatják, hogy mindössze 50 millió forinttal került volna többe a buszpótlásnál az ideiglenes sínek lefektetése. Vitézy Dávid úgy fogalmazott: két évre ellehetetlenítették a 2-es villamost, de még nem késő lefektetni a repülősíneket.

Hétfőn két évre lezárták a pesti felső rakpart egy részét a 4-es metró Fővám téri állomásának építése miatt. A 2-es villamos helyett a Boráros tér és a Március 15. tér között pótlóbuszok viszik az utasokat ettől a naptól. Hétvégén is pótlóbuszok jártak egyébként a kettes villamos teljes vonalán, mert két ideiglenes végállomást építettek ki a Havas és a Czuczor utcánál.

Korábban voltak olyan tervek, hogy a 2-es villamost nem buszokkal pótolnák, hanem úgynevezett repülősíneket fektetnének le ideiglenesen az alsó rakparton, és ott mehetnének a szerelvények. Kiderült azonban, hogy a BKV szerint ez legalább 500 millió forinttal többe került volna, mint a pótlóbuszok beállítása, ráadásul a Szabadság híd felújítását is zavarta volna a munka.

A VEKE szóvivője szerint a repülősínek lefektetése valóban körülbelül 500 millió forintba került volna az alsó rakparton, de a pótlóbuszok kétéves költsége is ekkora - ezért mondta Vitézy Dávid azt, hogy plusz 50 millió forint befektetésével nem kellett volna részlegesen leállítani a kettes villamost. Ez az összeg egyébként a 4-es metró teljes becsült költségének egy tízezred része - tette hozzá.

Hétfőn 15-20 perccel nőtt a menetidő a 2-es villamos vonalán, a pótlóbuszok a dugóban vesztegeltek ugyanis. Ennek egyik oka az volt, hogy a környéken lévő mellékutcák nem bírják el a megnövekedett forgalmat. A másik ok az, hogy a Közraktár utcában van ugyan külön sáv a pótlóbuszoknak, de ezeket elfoglalta a többi jármű, szigorúbb rendőri fellépésre lenne szükség ezen a szakaszon - mondta a szóvivő.

A 2-es villamoson naponta 30-40 ezer ember utazott eddig, most kétszer is át kell szállnia annak, aki például a ráckevei HÉV-től a Jászai Mari térre akar eljutni. Vitézy Dávid szerint még rosszabb lesz a helyzet az őszi iskolakezdéskor vagy karácsonykor.

A VEKE szóvivője nem ért egyet azzal sem, hogy a 2-es villamost a tervek szerint egy szinttel lejjebb helyezik a Fővám téren. A mostani villamos-aluljárót elbontják, mert kell a hely a metrónak. A villamos lentebb helyezése Vitézy Dávid szerint majdnem ötmilliárd forintba kerül. Ez a költség is indokolatlan, megoldható lenne, hogy a felszínen menjen a 2-es a Fővám téren - tette hozzá.


hirado.hu

2007.06.25. 13:24

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek