
Gyakori panasz az utasok részéről, hogy a reklámban olykor néhány forintért meghirdetett repülőjegyért végül akár több tízezer forintot is ki kell fizetni. A jogszabályok előírása szerint azonban a reklámokban is a termék vagy szolgáltatás teljes árát kell feltüntetniük a cégeknek.
A reklámokban, hirdetésekben nem kötelező az árakat feltüntetni, ám ha ezt az adott vállalat megteszi, már érvényesek rá a tényleges összeg feltüntetését megkövetelő jogszabályok - nyilatkozta a Népszavának Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség álláspontja az, hogy minden olyan költséget fel kell tüntetni, amelynek kifizetése nélkül nem veheti igénybe az utas a szolgáltatást. Ennek értelmében a repülőjegy árában köteles feltüntetni a repülőtársaság a repülőtéri illetéket és minden egyéb olyan díjat, ami növeli a jegyért kifizetendő összeget.
A reptéri díjak és a repülőjegy ára között nincs és nem is lehet semmilyen összefüggés. Vagyis a nagyon olcsó jegyekért egyetlen repülőtér sem számít fel magasabb költségeket - közölte a Népszavával Szollár Domokos, a Budapest Airport Zrt. (BA) szóvivője.
hirado
2007.06.04. 09:50