HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Az oroszok már a Strabagban vannak!

t: 576

Az oroszok már a Strabagban vannak!

A Forbes szerint a második legvagyonosabb orosz üzletember, a karrierjét a "városi folklór" szerint cukorral kezdő Oleg Gyeripaszka egyik érdekeltségén, a Basic Elementen keresztül 1,05 milliárd euróért megvette az osztrák Strabag 30 százalékos tulajdonrészét. Több próbálkozás után most először sikerült az orosz nagytőkének meghatározó tulajdont szereznie egy európai nagyvállalatban

Az orosz-magyar tulajdonú AirBridge Zrt. szerdától hivatalosan is a Malév tulajdonosa, miután teljesítette a privatizációs eljárás pénzügyi követelményeit. Vásárhelyi István, az ÁPV Zrt. elnöke elmondta: immár semmi akadálya annak, hogy a részvények átadása után jogszerűen is a vevő birtokába kerüljön a légitársaság. Veres János pénzügyminiszter kiemelte, hogy a biztos anyagi és szakmai háttérrel rendelkező cég biztosítja a Malév eredményes és színvonalas működését, jövőbeni fejlődését. Borisz Abramovics orosz üzletember, az AirBridge elnöke bízik abban, hogy a magyar légitársaságból versenyképes céget lehet kialakítani. A most lezárult privatizációs folyamat tavaly szeptemberben kezdődött, négy jelentkezővel, akik közül az ÉPV végül hárommal kezdett tárgyalni, de végül csak az oroszokkal ült le az asztalhoz.

A tranzakció nyomán az építőipari csoport minden bizonnyal könnyebben megveti majd a lábát az orosz piacon, ahol a tendereken való sikeres szerepléshez jól jön a helyi a háttér, illetve tulajdonosi kör. A Strabag májusra tervezett tőzsdei bevezetését várhatóan három hónappal halasztják majd el.

Az osztrák cég építőipari kivitelező cégek mellett több beton- és aszfaltgyártó üzemmel, az ezeket kiszolgáló bányákkal és egyéb telephelyekkel is rendelkezik Magyarországon. A magyar Strabag tavaly 160 milliárd forint körüli forgalommal zárt, szemben az egy évvel korábbi 200 milliárdos bevétellel. A csoport jelenleg legnagyobb beruházása hazánkban a baranyai Királyegyházán épülő cementgyár, amelyre 33 milliárd forintot fordítanak.

A sztrádáról a magasba és a mélybe száll Magyarországon a Strabag

A nagy autópálya-beruházások visszaesése miatt stratégiát vált, és a magasépítés, illetve a mérnöki mélyépítés üzletágban erősít Magyarországon a Strabag, ezeken a területeken ugyanis olyan nagyberuházások kerülnek majd középpontba, mint a metró, a szennyvíztisztító telepek, vagy éppen a Pólus program tervezett fejlesztései - mondta a Magyar Hírlapnak adott interjúban Vermesy Sándor, a nálunk négyezer embernek munkát adó, osztrák tulajdonú cég igazgatóságának tagja.

A szakember az utóbbi években átadott, sokak által túl drágának tartott sztrádákról úgy vélte, azok európai szinten mérve is első osztályúak, rengeteg kiegészítővel és lehajtóval, ami bizony megmutatkozott a kivitelezés költségeiben is. A beruházásokon keletkezett haszon egy jelentős részét visszaforgatták, a profitkivitel normális értékrend alapján működött, és a befizetett társasági adóhoz mérten sem vettek igénybe indokolatlanul magas adókedvezményeket sem - tette hozzá.

Az épülő 4-es metró beruházásáról Vernesynek az a véleménye, hogy az puritánabb állomásokkal olcsóbban is megvalósítható lenne, de a kivitelező azt a feladatot látja el, amivel megbízzák. Beszámolt arról is, hogy a mára Európa öt legnagyobb társasága közé került Strabagot a hanarosan bevezetik a bécsi és frankfurti tőzsdére, hogy a friss tőkével többek között finanszírozhassák a tervezett kelet-európai expanziót, amelynek nyomán országonként 10 százalékra erősítenék részesedésüket ebben a régióban. A Budapesti Értéktőzsdén egyelőre nem jelennek meg a cég papírjai.

hirado

2007.04.26. 10:34

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek