
A Palik Racing Team kettőse, valamint a Nissan is remekül bírta az embert és technikát alaposan próbára tevő bő kéthetes viadalt, ráadásul nem "csak" célba ért, de eredményesen is szerepelt az egység. A 27. helyen végzett duó a legjobb magyar lett az autósok mezőnyében!
Örökkévalóságnak tűnt Palik László számára a verseny utolsó 16 kilométeres szelektív szakasza. A pilóta jól emlékezett a két évvel ezelőtti malőrre, amikor a kocsija a dakari zárónapon adta meg magát, ezért most úgy vigyázott a 280 lóerős Nissanra, mint a hímestojásra.
- Hiába volt papíron rövid a szakasz, nekem pokoli hosszúnak tűnt - mondta Palik. - Olyan óvatosan vezettem, amennyire csak lehetett, az sem érdekelt, hogy a kilencvennegyedikek lettünk vasárnap. Nem akartam kockára tenni mindazt, amit az elmúlt több, mint két hétben elértünk. Ha azt kérdezi tőlem valaki, hogy mi volt a legrosszabb az idei Dakar-ralin, akkor az utolsó gyorsaságit említeném, de rögtön hozzátenném, hogy a célba érés viszont a legszebb emlékként marad meg bennem.
A csapat tökéletes munkát végzett, hiszen alig volt technikai problémája a párosnak.
- Ilyen Dakar-raliról álmodik az ember - szögezte le Palik. - Egyszer tört el a féltengelyünk, de akkor sem kellett megállni szerelnünk, a sérült autóval simán kijöttünk a szakaszról. Rendre világosban értünk be a táborba, talán, ha egyszer kellett felkapcsolnom a lámpáimat a sötétedés miatt, s egyetlenegy defektet kaptunk. Még nekem is hihetetlenül hangzik... Minden úgy alakult, ahogy elterveztük, s ezért hálával tartozom a csapat tagjainak. A fiúk tökéletesen felkészítették az autót, ennek köszönhető, hogy Gáborral minden nap kialudhattuk magunkat. Szellemileg ugyan iszonyatosan elfáradtunk, de fizikailag bírtuk a tempót, ami a srácok érdeme is.
A duó büszkén és mosolyogva integetett a nézőknek a céldobogóról, majd este részt vesz az ünnepélyes díjkiosztón, aztán hazafelé veszi az irányt.
- Csodálatos napok vannak mögöttünk, furcsa ilyet mondani a Dakar-rali után, de kifejezetten élveztük a versenyt. Mégis, a legszívesebben már otthon lennénk - sóhajtott nagyot Palik. - Amiért jöttünk, azt elértük, a huszonhetedik pozíció remek eredmény, ám már mindenkinek hiányzik a családja. Úgyhogy, repülünk haza!
A 15. szakasz eredményei
Autósok: 1. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen) 7:42 perc, 2. Sainz, Perin (spanyol, francia, Volkswagen) 2 másodperc hátrány, 3. Gordon, Grider (amerikai, Hummer) 26 mp h., ...46. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel) 3:08 p h., ...94. PALIK, DARÁZSI (MAGYAR, NISSAN) 5:13 p h.
Motorosok: 1. Vinters (lett, KTM) 8:42, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 7 mp h., 3. Rodrigues (portugál, Yamaha) 25 mp h., ...62. Kátai (magyar, KTM) 2:31 p h.
Kamionosok: 1. Brouwer, Koetsier, Van Veenendaal (holland, Ginaf) 9:39, 2. Loprais, Gilar (cseh, Tatra) 52 mp h., 3. Bekx, Willems, Maessen (holland, holland, belga, DAF) 54 mp h., ...17. SZALLER, PÓCSIK, FASKO (MAGYAR, MAN) 2:33 p h., ...29. Darázsi, Laklóth, Szalai (magyar, MAN) 3:48 p h., ...40. Szobi, Jobbágy, Éder (magyar, MAN) 4:16 p h.
A 2007-es Dakar-rali végeredménye
Autósok: 1. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi) 45:53:37, 2. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi) 7:26 p h., 3. Schlesser, Debron (francia, Schlesser-Ford) 1.33:57 ó h., ...27. PALIK, DARÁZSI 14:39:15 ó h., ...35. Szalay, Bunkoczi 18:05:03 ó h.
Motorosok: 1. Despres (francia, KTM) 51:36:53, 2. Casteu (francia, KTM) 34:19 p h., 3. Blais (amerikai, KTM) 52:06 p h., ...20. Kátai 9:00:32 ó h.
Kamionosok: 1. Stacey, Gotlib, Der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 54:03.05, 2. Margyejev, Beljajev, Nyikolajev (orosz, Kamaz) 3.10:52 ó h., 3. Loprais, Gilar (cseh, Tatra) 4:45:30 ó h., ...17. Darázsi, Laklóth, Szalai 17:31:51 ó h., ...19. Szobi, Jobbágy, Éder 20:33:51 ó h., ...27. SZALLER, PÓCSIK, FASKO 23:44:20 ó h.
hirado
2007.01.22. 10:03