
A vasutat nem lehet nemzeti ereklyeként beállítva monopóliumként kezelni, mára kiderült ugyanis, hogy - csakúgy mint az autópálya - magánkézben sokkal jobban tud működni - mondta a Magyar Hírlapnak a hamarosan tőzsdére kerülő Deutsche Bahn vezérigazgatója.
Hartmut Mehdorn úgy látja, Európában hosszú távon nem marad életképes egyetlen állami vasúttársaság sem, és a jövőben legfeljebb három hatalmas óriás fog majd versenyezni, a túlélés érdekében pedig ezekhez kell csatlakozniuk a kicsiknek, köztük a MÁV-nak is.
A szakember szerint egyébként Magyarországon most ugyanazt a hibát követik el, amit a németek a 60-70-es években: az állam túl sokat költ a sztrádára, és túl keveset a vasútra, a sínhálózat fejlesztésére. Szerinte beruházások egészséges aránya az 50-50 százalék lenne.
hirado
2006.05.17. 09:27