HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Szekeres: az MSZP betartotta a 386 millió forintos kampánykeretet

t: 77

Szekeres: az MSZP betartotta a 386 millió forintos kampánykeretet

Az MSZP betartotta a 386 millió forintos kampányköltség-keretet, és elszámolt a kiadásokkal - állította Szekeres Imre a Nap-keltében. A szocialista párt alelnöke a különböző kimutatásokban szereplő, nagyságrendekkel nagyobb számokat azzal magyarázta, hogy azok a listaárakról és nem a szerződéses árakról szólnak.

Orbán Viktornak a társadalmi önvédelmi testületet létrehívó hétfői javaslatát a politikus hisztériakeltésnek nevezte, és hozzátette azt is, hogy tudomása szerint az emberek politikai meggyőződés miatti elbocsátása leginkább 1998-2002-ben, a Fidesz kormányzása alatt volt jellemző. Hiller István hétfői felszólítását, amely szerint közösséget és hálózatot kell létrehozni a baloldalon, az alelnök a párt modernizációjában való továbblépésnek értékelte, és úgy vélte, ezekre a fiatalokból álló, önszerveződő csoportokra szükség van a baloldalon.

Szórják a pártok a kampánypénzt?

Miközben mindegyik párt azt állítja, nem lépte túl a hivatalos kampányköltségvetést - képviselőként 1 millió forint költhető kampányra, tehát a parlamenti pártok összesen 386 millió forintot tapsolhattak le -, szinte nyílt titok, hogy ez nincs így - írta a Népszabadság.

A lap arra ugyan nem vállalkozott, hogy összesítse a kampánykiadásokat, de néhány tétel felsorolásával szemlélteti, hogy a pártok nagyságrendekkel többet áldoztak a korteskedésekre a törvényben megengedettnél. Az RTL Klub nyilvánosságra hozta, menyit fizettek a kereskedelmi csatornának a pártok reklámokért: e szerint az MSZP 148, a Fidesz 118, az SZDSZ 75, az MDF 32 millió forintot költött reklámra. A BM adattárolójának teljes címlistája 30 millió forintba kerül. A TNS Media Intelligence felmérése szerint a politikai reklámköltés az MSZP részéről 1,3 milliárd, a Fidesznél 1,1 milliárd, az SZDSZ-nél 568 millió, az MDF-nél 408 millió forintra tehető. Igaz, ez a számítás listaárakból indul ki, és nem számol az esetleges kedvezményekkel, viszont csak a január-márciusi időszakra vonatkozik, az áprilisi költségeket már nem tartalmazza. Az AGB Nielsen Media Research mérése szerint március elsejétől a második forduló végéig tévés hirdetésekre az MSZP 615, a Fidesz 248, az SZDSZ 213, az MDF 161 millió forintot költött. A Fidesz tarolt a közterületeken: az OM Audit Kft. adatai szerint április elején 8677 fideszes plakát volt kinn, jóval több, mint a másik három pártnak összesen. Januártól áprilisig a nagyobbik ellenzéki párt 1,6 milliárd, az MSZP 715, az SZDSZ 369, az MDF 307 millió forintért bérelt reklámfelületet. És még nem számoltunk a nyomdaköltségekkel, ami a plakátok esetében darabonként 5 ezer forint.

hirado

2006.05.02. 10:12

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek