> Újraépítik a magasságkorlátozó kaput - a gyorsforgalmi úton történt buszbalesetnek egy halálos áldozat van

Még az idén újraépítik a magasságkorlátozó kaput a Ferihegyi gyorsforgalmi úton. Korábban azért szerelték le, mert rendszeresen kidöntötték a kamionok, így csak egy tábla jelezte a korlátozást. A szombaton este történt buszbalesetnek egy halálos áldozata van.
A gyorsforgalmi úton csak egy tábla jelezte a belváros felé hogy a 3 méter 65 centinél magasabb járművek fennakadnak az aluljáróban.
Szombat este a Ferihegyi gyorsforgalmi úton egy, a városközpont felé haladó szerb-montenegrói emeletes turistabusz az aluljáró elhagyása után vélhetően ezt hagyta figyelmen kívül, és a híd túloldalán nekiütközött a magasságkorlátozó oszlopnak. A szerb-montenegrói busz sofőre a tiltó tábla ellenére hajtott tovább a gyorsforgalmin. Az aluljárón átfért, de pár méterrel arrébb a szemből jövők figyelmeztetésére kitett magassági korlát szabályosan leborotválta a busz tetejét.
Az emeletes buszon összesen 44-en utaztak. A balesetben két ember meghalt, hárman életveszélyesen és 21-en könyebben megsérültek. A sértetlen utasok időközben már továbbindultak Németországba.
A busz vezetőjét a rendőrség őrizetbe vette és kihallgatta. A gyanúsított a kihallgatása során egyébként elismerte a felelősségét is. A sofőr bízott abban, hogy talán át tud csúszni az aluljárón és az utolsó percben észre is vette ezt a kaput, ahol aztán nem tudott megállni.
Látható volt a magasságkorlátozó tábla
A Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. főosztályvezető-helyettese elmondta: a befelé vezető oldalon, az aluljáró előtt valóban nincs kint a magasságkorlátozó kapuzat, mert tavaly "elkaszálták", lerombolták a magas járművek. Rábai László megjegyezte: a magasságkorlátozó táblát azonban a szabályoknak megfelelően elhelyezték, az látható volt.
A Fővárosi Tűzoltóság szóvivője közölte: a buszvezető joggal gondolhatta, hogy bátran mehet, hiszen az aluljárón átfért, ennek megfelelően ő nem számított arra, hogy a vasszerkezet fixen rögzített és alacsonyabban van, mint amilyen magas az autóbusz. A magassági korlátok általában 20 centivel alacsonyabbak, mint az utánuk következő építmény. Ezért történhetett a baleset.
hirado
2006.02.27. 10:27