
A szakértők jelentős része egyetért abban, hogy reformokra szorul az utazási kedvezmények rendszere. A kormány is spórolna, a kedvezmények átalakítása ugyanakkor az IMF-tárgyalások részét képezi, ezért addig nem is lehet érdemben tárgyalni róluk, amíg nincs megállapodás – mondta a Kossuth Rádiónak Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.
Völner korábban kijelentette: a kedvezmények módosítása csupán egyik eleme a közösségi közlekedés átalakításának, ezen a területen azonban – a valutaalappal folytatott tárgyalások miatt – egyelőre nincs előrelépés, a kormány még nem tárgyalt erről.
Érdemi vitát a tárgyalások után lehet majd folytatni – tette hozzá, megjegyezve: a nyugdíjasok, a hat év alatti gyermekek, a diákok és a mozgássérültek kedvezményét jogszabályi szinten a jövőben is biztosítani kell.
Az államtitkár szerint a kedvezmények átalakítása részben szakmai, részben pedig társadalompolitikai kérdés. „Vannak olyan rétegek, illetve olyan társadalompolitikai célok, amelyek miatt egyes rétegeket nem lehet terhelni” – jelentette ki.
A kedvezmények átalakításával foglalkozó szakmai anyagokkal az IMF-tárgyalásokat lebonyolító testület rendelkezik, konkrétumokról addig pedig nem lehet beszélni, amíg a valutalappal folytatott megbeszélések véget nem érnek – mondta Völner Pál a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Jelenleg 38 féle utazási kedvezményt lehet igénybe venni - hangzott el korábban a Híradóban. Ez mintegy 100 milliárd forintjába kerül az államnak évente, vagyis ennyit kell fizetnie a közlekedési társaságoknak a kedvezményekért cserébe. Az összeállításban elhangzott az is, hogy a jövőben csak négy alapvető kedvezményt hagynának meg, a többiről a közlekedési cégek döntenének, hogy megtartják-e őket vagy sem.
hirado
2012.11.22. 11:34