
A vita során nagyjából kétszáz hozzászólás érkezett magánszemélyektől és negyven olyan, amelyet szakmai szervezet készített. A négyezer oktatási intézményhez képest arányaiban nem érkezett sok kritika, ami azt mutatja, hogy mélyreható változtatásokra nincs szükség - mondta Kaposi József, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója Az Este hétfői adásában.
A főigazgató a bírálatokra reagálva hangsúlyozta, hogy a mintegy négyezer oldalnyi tervezetet elismert szakemberek dolgozták ki, akiknek szakmai tudása megkérdőjelezhetetlen. Hozzátette: a kerettanterv legfontosabb célja, hogy az iskolák közötti ma létező különbségeket csökkentse.
Rátérve a jövőbeni történelemoktatással kapcsolatos félelmekre, melyek szerint túlságosan nacionalista tudást kapnak majd a diákok, kiemelte: ez az a terület, ahol hangsúlyátrendezésre van szükség. Hozzátette: a kerettantervnek nem célja, hogy bármilyen kérdésben minősítsen, helyette a témákat kijelölve bizonyos szempontokat kell adnia a feldolgozáshoz, minek során egyszerre csiszolódik a tanulók ismeretanyaga és szemléletmódja.
Kaposi József, az informatikai oktatással és a várhatóan csökkenő óraszámokkal kapcsolatban kifejtette: olyan fontos szegmensről van szó, hogy szerencsésebb, ha a tárgyi oktatáson felül a számítástechnikai eszközök valamennyi órán jelen vannak, hogy ezek gyakorlati használatára készítsék fel a diákokat. Hozzátette: készülőben van egy olyan informatikai kerettanterv, amely az alsó tagozattól az érettségiig végigkövetné az oktatást, és megfelelő felkészítést nyújtana a magas szintű tudás megszerzéséhez.
hirado
2012.11.06. 10:29