
A busztenderrel kapcsolatos szerződéskötés ügyében vitába keveredett a főpolgármester és a BKK vezérigazgatója. Vitézy Dávid szerint ez a médiának érdekes téma, valójában szakmai vita folyik.
2013 májusa és júliusa között 150 darab új, alacsonypadlós, klimatizált busz érkezik a fővárosba. A szerződéskötés vitát generált.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában elmondta, Budapestre hét éve nem vásároltak új buszokat, a buszpark átlag életkora 18 év. A BKV műszaki stábja szerint 300 és 500 között van azoknak a járműveknek a száma, amelyek cseréje 2013-ban elengedhetetlen.
A vita a busztender járulékos költségeit illetően robbant ki, jelentős eltérés van ugyanis a BKK és BKV számításai között. Tarlós István ezt a két számítást kapta meg és vetette össze a nyilatkozataiban, mondta Vitézy Dávid. A BKV vitatja, hogy ha 150-nel kevesebb autóbuszt kell közlekedtetnie, mert ezt egy másik szolgáltató végzi majd el az új autóbuszokkal, akkor csökkennek a költségei. A BKK szerint emiatt arányosan csökkenteni kell az irányítási költségeket is. A BKV először ezt elutasította, de Vitézy Dávid úgy véli, ezt az álláspontot a közlekedési vállalat már elkezdte felülvizsgálni. Vitézy Dávid ezt egy szokásos vitának nevezte, a BKV pénzt kér, a BKK ellenőrzi ennek jogosságát, esetleg vitatja, majd megállapodás születik.
A BKK vezérigazgató szerint az alapvető kérdés a fővárosi tömegközlekedés finanszírozása, melyben több tízmilliárdos bizonytalanságok vannak. Hangsúlyozta azonban, a buszpark rossz állapota miatt új buszokat akkor is vásárolni kell, ha hiány van a rendszer működésében. A BKV-t eladósították, 2003 és 2009 között még a gázolajat és a béreket is hitelből fizették, s mára 60 milliárd forint fölötti a cég adósságállománya. Emiatt a BKV még hitelre sem tud buszt venni, így a BKK magáncégeket von be a buszjáratok üzemeltetésébe.
hirado
2012.10.20. 10:16