
A TV2-vel mulatott az ország - elsöprő győzelmet aratott a TV2 szilveszteri műsora. A nézők hálásak voltak a színvonalas saját gyártású műsorokért, a csatorna nézettsége az esti műsorsávban többnyire a konkurensek kétszeresét is meghaladta. Az Irigy Hónaljmirigy show és a Sas Kabaré adásideje alatt például a tévénézők, több mint fele a TV2-t választotta. Érdekesség, hogy némely idősávban az RTL Klub nézettségét még az m1 is felülmúlta.
Óriási sikert hozott a TV2 évbúcsúztató műsora: már a délutáni műsorsávban is jól szerepelt a csatorna, a konkurens RTL Klub csak ekkor tudott a TV2-vel lépést tartani. A 15 órakor kezdődő Szárnyat vagy combját, illetve az azt követő Bölcsek kövére című vígjátékokkal viszont már előnyt szerzett a TV2, amely aztán a 18. 30-kor kezdődő Tényeknél vált igazán markánssá.
Az igazi áttörést a saját gyártású szórakoztató műsorok hozták meg a TV2 számára. A Tényeket követő Magyar Banán paródiashow közönségaránya már 35,9 % volt a teljes lakosság körében (nézőszám: 1 734 386), a 18-49 évesek között, tehát a kereskedelmi célcsoportban pedig megközelítette a 40 %-ot (39,8%), míg az ennél fiatalabb célcsoportokban ennél is magasabb volt a TV2-t választók aránya a tévénézők egészéhez képest. Az ezzel párhuzamosan az RTL Klubon futó műsor (nézőszáma: 893 983) közönségaránya a felét sem érte el, ami egyúttal azt is jelentette, hogy a közszolgálati tévé is beérte a kereskedelmi riválist.
A 19.55-kor kezdődő Activity különkiadással tovább nőtt a TV2 előnye. Szulák Andrea vetélkedőjének közönségaránya már minden korcsoportban meghaladta a 40 %-ot, a kereskedelmi célcsoportban pedig megközelítette az 50%-ot (49,1%). Ez azt jelentette, hogy a 2005-öt a tévé előtt búcsúztató 18-49 éves lakosság közül minden második ember a TV2-t választotta, míg a többiek a számtalan egyéb csatorna valamelyikét nézték.
Az abszolút csúcsidőben, 20.45-kor kezdődő Irigy Hónaljmirigy Show pedig még ezen is túltett: a 18-49-es korosztály 53,1 %-a választotta ezt a programot (nézőszám: 2 368 638), és a fiatalabb korosztályokban is meghaladta a közönségarány az 50 %-ot (18-39: 51,2%, 18-29: 51,6%). A Mirigy show-t követő Sas kabarénak szintén nem volt ellenfele a televíziós kínálatban. A teljes lakosság 51,9 %-a, a kereskedelmi célcsoport 49,3 százaléka választotta a Mikroszkóp Színpadról sugárzott előadást (nézőszám: 2 533161).
2006-ba a Csaó Darwin! különkiadása vezette át a nézőket. A hajnali fél kettőig tartó, majd három órás legendás kontra mai tévések közötti monstre vetélkedő közönségaránya is közel 40% volt (pl.: a 18-49 évesek között 38,7%)
Összességében a karácsonyi nézettségi sikerek után a szilveszteri műsorkínálat is totális TV2 fölényt hozott: az egész műsornapot tekintve a csatorna közönségaránya a teljes lakosság körében 33,1 % volt, míg az RTL Klubé 19,1 %, amelyet még az m1 is fölülmúlt a maga 21,1 %-ával. A fő műsoridőt tekintve még nagyobb a különbség a csatornák között: míg a TV2 a nézők 42%-át tudhatta magáénak, az RTL-t csupán a nézők 14,8 %-a választotta Szilveszter este, míg a közszolgálati tévé kínálatát a nézők 25,6 %-a nézte.
A TV2 a Szilveszteri sikert - miként a karácsonyi győzelmet is - a minőségi szórakoztatás elismerésének tekinti, és a jövőben is erre helyezi a hangsúlyt. Ennek jegyében jelentkezik január másodikától napi műsorként esténként 20.05-től az Áll az alku című vetélkedő is, amelynek heti változata eddig is a csatorna sikerműsorai közé tartozott.
tv2
2006.01.03. 11:38